KramKalas skrev 2013-02-05 11:21:02 följande:
har tagit ledigt i dag och har intagit soffan.. kände att jag behövde lite extra vila :) I torsdags kom magen ordentligt för mig. verkligen över en natt.. de var så sambon reagerade också.
I går var jag och köpte lite mammakläder begagnat men fint skick. Så skönt att ha nåt annat än leggings på sig :) Har varit lite nervös då jag inte kännt bebis rörelser så tydligt, utan bara lite smått nu och då.. men idag har de varit rätt aktivt i magen. Dock vet jag att den gärna ligger med ryggen utåt o då också sparkar innåt.
Hur har ni andra gjort, har ni börjat köpa nå bebisprylar än? Jag har endel kvar sen sonen men är ju en hel del som ska köpas ändå. Själv har jag köpt två bodyn och ett par spytrasor och ett babyskydd ska jag hämta i morron. Vagn har vi även tittat lite på.
Mannen har köpt en ny vagn+babyskydd. Kläder har vi 3 eller 4 flyttlådor med kläder sen de andra var små 56-86.
Yngsta sonen har köpt gröna grodkläder åt grodan. Strumpor lär vi köpa då vi kastat dem. Mammakläder hade jag också kvar, fast hittar inte mina snickarbyxor. Efter Ul:et ska vi börja sortera bebiskläderna vad vi ska ha kvar och vad vi ska skänka bort. Även kommer det bli en funderare om vi orkar använda tygblöjor denna gång