Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

LillaLoppanT skrev 2013-01-14 20:07:26 följande:
    Den vagnen ska vi också köpa :)
    Jag är barnvagnstokig, och har grubblat på det här med vagn ända sedan plusset. Brio smile har allt jag vill ha... Förutom att jag hade velat ha lite roligare färger. Vilken färg beställde ni? och vartifrån beställde ni? 
    Babyland

Svart/brun. Sen syr jag filtar mm i roligare färgen själv. Just nu stickar jag en ullfilt som jag ska sy på bomullsbaksida mm. Har även bestämt mig att sno lillebrors tvättkorg och ha som "vagga" på vår altan

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    LillaLoppanT skrev 2013-01-14 20:07:26 följande:
    Den vagnen ska vi också köpa :)
    Jag är barnvagnstokig, och har grubblat på det här med vagn ända sedan plusset. Brio smile har allt jag vill ha... Förutom att jag hade velat ha lite roligare färger. Vilken färg beställde ni? och vartifrån beställde ni? 
    Vi är tvungna då yngste (3 åringen) lyckades sparka sönder vagnen innan han fyllde ett. Den har vi lagat med buntband. Kommer att vara vagn i stugan då slipper vi släpa med den när vi åker dit.
    vinkel skrev 2013-01-14 22:14:41 följande:
    Så fint det kommer bli!
    Tack, det tror jag med. Ska leta gamla lakan hos mamma. Helst något med ett monogram på

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag känner mycket. Just när det är tyst och jag sitter lite snett. Som det far runt kan jag nog vänta mig en till vilde, jag som vet att jag kryssade i rutan lugn och harmonisk.

*trött efter att ha haft tre barn som varit högt och lågt*

Imorgon ska den friska och den som ätit kåvepenin i tre dagar till skola/förskola. och på torsdag ska sista också iväg innan ledig fredag

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Har nu börjat plugga. Tror även Grodan var glad, så mycket som den sprattlade omkring i magen.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Musungen skrev 2013-01-28 15:54:19 följande:

Oj va tidigt du får komma till Rul! :) Kul att de är så snart!!

jag får vänta till 19+4

Häftigt :) Men de kanske är enklare för dig eftersom du har ett barn sedan innan och vet va du ska leta efter :)

Till mig sa de att de försöker lägg rul  v17-19 om man inte har högt bmi då får man vänta till i v 20. Jag får mitt i v20

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

när jag mår som mest illa och inte kan kräkas då har vi sex, sen kräks jag tills jag mår bättre.

Rätt pinsamt när vi väntade första barnet, men nu vet vi bägge om det och det är nästan som ett tecken innan vi har plussat.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag skulle inte åka och göra ett ul om jag eller maken var sjuka i influensan. Önskar inte att själv få det nu när jag är gravid då jag har känsliga luftvägar och det tar mig över tre månader att bli återställd. Är man sjuk och avbokar brukar man slippa betala. 
    Skulle inte heller bli glad om någon gick på ul om de var magsjuka.

Här görs ul på spec.mvc och de som är där kan redan ha havandeskapsförgiftning, ha kroniska sjukdomar som SLE och bli hur sjuka som helst.

Även om man vill se sin bebis måste man tänka på andra.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    KramKalas skrev 2013-02-05 11:21:02 följande:
    har tagit ledigt i dag och har intagit soffan.. kände att jag behövde lite extra vila :) I torsdags kom magen ordentligt för mig. verkligen över en natt.. de var så sambon reagerade också.

I går var jag och köpte lite mammakläder begagnat men fint skick. Så skönt att ha nåt annat än leggings på sig :) Har varit lite nervös då jag inte kännt bebis rörelser så tydligt, utan bara lite smått nu och då.. men idag har de varit rätt aktivt i magen. Dock vet jag att den gärna ligger med ryggen utåt o då också sparkar innåt. 

Hur har ni andra gjort, har ni börjat köpa nå bebisprylar än? Jag har endel kvar sen sonen men är ju en hel del som ska köpas ändå. Själv har jag köpt två bodyn och ett par spytrasor och ett babyskydd ska jag hämta i morron. Vagn har vi även tittat lite på.    
    Mannen har köpt en ny vagn+babyskydd. Kläder har vi 3 eller 4 flyttlådor med kläder sen de andra var små 56-86.
    Yngsta sonen har köpt gröna grodkläder åt grodan. Strumpor lär vi köpa då vi kastat dem. Mammakläder hade jag också kvar, fast hittar inte mina snickarbyxor. Efter Ul:et ska vi börja sortera bebiskläderna vad vi ska ha kvar och vad vi ska skänka bort. Även kommer det bli en funderare om vi orkar använda tygblöjor denna gång

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Sunny, när jag väntade dottern kräktes jag varje dag i ca nio månader. När som helst på dagen. Denna gång kräks jag också ca en gång om dagen, men som min bm sa det är normalt och minskar man inte i vikt är det inte farligt, jobbigt javisst.
    Jag har fått avbryta grupparbeten, seminarium mm för att kräkas.
    Postafen har jag fått då de är receptfria, även att jag ska ta tavegyl. Problemet är att även om jag slipper allergikänningar eller illamående så sover jag i ca 24h 

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -