Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

Jag vill att bebisen ska heta Estrid, eller Vilhelmina. Men det verkar bli mycket övertalning denna gång, Dorothea gillar jag också

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag har en Beatrice, Agaton och Valdemar. Vi vill ha ett namn som passar med dem lite längre och inte helt vanliga. Valdemar kallas ofta för Valle och många tror att han heter Valter. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Nu har vi namn båda tycker kan gå.
    Fredrika, Gabriella, Evelina och Dagmar
    Nackdel med Dagmar är att hon troligen blir kallad för Daggan, vilket vi inte vill.
    Ika, Gabby  och Lina är ok som kortnamn, men inte Daggan

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag känner dagligen och önskar jag kände mindre. Börjar känns som blåmärken i magen ibland. Mest problem med att sova. Har sovit gott med citodon i kroppen, men vaknat och haft väldigt ont i fogarna. Nu sover jag inte bra, vaknar ofta av att jag har ont. Skönast är att ligga på rygg med huvudet högt och en kudde under knäna, men man ska inte gärna ligga på rygg...

16:e är det bm igen och prata lite med henne om sömn, drömmar och lite annat

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Kryckor för att kunna gå längre sträckor. Piper i luftvägarna, vet inte om det är vårens inträde eller något annat som påverkar. Men dags att börja behandla luftvägarna redan nu. Måste läsa fyra kapitel minst idag inför nästa veckas studier.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    KramKalas skrev 2013-04-06 10:23:16 följande:

vad har ni andra tänkt skaffa för barnvagn? var över till sverige (bor på Åland) i torsdags med sambon och kikade runt på vagnar.. dock är det en djungel :)

http://www.brio.net/To_Go_Stroller/Prams_and_Pushchairs/Smile/Smile_Pram.aspx 
    Maken har redan köpt, fullt paket. Sittdel, liggdel, babyskydd och basenhet.

Just att den är stadigare än singen, mindre än go:en och inga adaptrar som go har. Samma fästen till liggdel, sittdel och babyskyddet. Den får plats i clion utan problem, står här hemma och tar plats
    Soullight skrev 2013-04-06 09:32:38 följande:
    Fåret Shaun:
    Usch det låter inge vidare.. Hoppas du får ngn bra medicin som hjälper snabbt.
    Har, ska använda det jag har annars. Viktigast att jag får luft. Bara för det hittar jag inget ventoline just nu. Ett samtal bort.

Har även citodon som jag får ta för att kunna sova 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Viktigast med vagn är att man kollar vilket behov man har och hur man bor. Jag bor på landet tar bilen när jag hämtar och lämnar barnen, vill inte gå 5km vid 90-väg med dem. För att slippa bära vill jag kunna ha babyskyddet på chassit, det skonar min kropp,
    Vi har grusvägar, och kan ställa in vagnen i vår hall.

Första vagnen vi hade valde hårdlift i, den kan man ha i sängen om bebisen blir förkyld med en kudde under liften (slippa höja hela sängen). Vi hade barnvagnsförråd och skulle upp några trappor. Massor att ta hänsyn till.  

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Luttans skrev 2013-04-07 17:51:48 följande:
    Jag har blivit lite förvirrad av alla dessa vagnar! Min mamma hjälpte oss faktiskt med det, då hon har mkt mer erfarenhet av vagnar o barn haha! Vi köpte en Brio ligg + sitt vagn begagnad! Allt jag visste var att jag inte ville ha något avancerat hehe :)
    Det blir nog bra, synd bara att det blir lite trångt i vår lilla bil.. Men vi tänkte prova först med att ha kvar vår lilla bil för att se hur stort behovet är av en större.
    Hur ofta upplever ni som har barn sedan tidigare att man tar med sig vagnen i bilen?

fiadanforth.blogg.se
    Mina handleder tar stryk av att lyfta tungvagn i och ur bilen. Även att kånka runt babyskydd. 
    Men med första gick det bra vi hade en kombi och valde en stadig vagn. Nu när det är fjärde måste mina händer hålla bättre känner jag och ett travelsystem var det bästa alternativet för mig

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -