- bf juli 2013 -
Jag vill att bebisen ska heta Estrid, eller Vilhelmina. Men det verkar bli mycket övertalning denna gång, Dorothea gillar jag också
Jag vill att bebisen ska heta Estrid, eller Vilhelmina. Men det verkar bli mycket övertalning denna gång, Dorothea gillar jag också
Inget
Jag har en Beatrice, Agaton och Valdemar. Vi vill ha ett namn som passar med dem lite längre och inte helt vanliga. Valdemar kallas ofta för Valle och många tror att han heter Valter.
Nu har vi namn båda tycker kan gå.
Fredrika, Gabriella, Evelina och Dagmar
Nackdel med Dagmar är att hon troligen blir kallad för Daggan, vilket vi inte vill.
Ika, Gabby och Lina är ok som kortnamn, men inte Daggan
Jag känner dagligen och önskar jag kände mindre. Börjar känns som blåmärken i magen ibland. Mest problem med att sova. Har sovit gott med citodon i kroppen, men vaknat och haft väldigt ont i fogarna. Nu sover jag inte bra, vaknar ofta av att jag har ont. Skönast är att ligga på rygg med huvudet högt och en kudde under knäna, men man ska inte gärna ligga på rygg...
16:e är det bm igen och prata lite med henne om sömn, drömmar och lite annat
Kryckor för att kunna gå längre sträckor. Piper i luftvägarna, vet inte om det är vårens inträde eller något annat som påverkar. Men dags att börja behandla luftvägarna redan nu. Måste läsa fyra kapitel minst idag inför nästa veckas studier.
vad har ni andra tänkt skaffa för barnvagn? var över till sverige (bor på Åland) i torsdags med sambon och kikade runt på vagnar.. dock är det en djungel :)
Viktigast med vagn är att man kollar vilket behov man har och hur man bor. Jag bor på landet tar bilen när jag hämtar och lämnar barnen, vill inte gå 5km vid 90-väg med dem. För att slippa bära vill jag kunna ha babyskyddet på chassit, det skonar min kropp,
Vi har grusvägar, och kan ställa in vagnen i vår hall.
Första vagnen vi hade valde hårdlift i, den kan man ha i sängen om bebisen blir förkyld med en kudde under liften (slippa höja hela sängen). Vi hade barnvagnsförråd och skulle upp några trappor. Massor att ta hänsyn till.
När vi hade syskonbarn valde vi en PoT.