Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

Kom på nu att jag glömde om kramper och sammandragningar som jag har. Kommer riktigt smärtsamma sammandragningar ibland. 

Men jag har fått remiss för ett bedömnings ul, om bebisen verkar vara stor kommer vi diskutera snitt

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Lillasyster jag bestämde att jag inte har tid att gå varannan vecka innan mitten av juni. Jag gör mycket som jag vill, min bm vet  att jag hör av mig om något händer

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Huvudvärk från helvetet, nästan migrän. Kan vara stressen med studierna.

Men nu är det två uppgifter som ska in på fredag och ett seminarium på  måndag. Efter det är det ny kurs som börjar veckan efter

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag läser på grundlärarutbildningen inriktning f-3. 

Igår kväll hade jag spy-fest. Kul, maken låg i badet och jag började kaskad kräkas där inne. Körde upp honom ur sitt vatten och han fick hämta saft. Efter ca 30 min fick han snällt göra smörgåsar åt mig. Vaknade på morgonen och mådde mer illa igen, första frukosten fick jag i sängen sen ner och äta med resten av familjen.

Har nu hunnit med att skriva klart ett arbete och upptäcka att jag överarbetat det andra. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag vet att det inte är pga blodtrycket som jag får huvudvärk, jag har lågt på alla värden :)

Misstänker allergitabletterna, men måste ta dem för att kunna andas. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    faglin skrev 2013-04-29 09:17:17 följande:
    I förra veckan började jag känna att det ibland blev obehagligt i underlivet om jag gick snabbt (inte väldigt snabbt utan mer normalsnabbt). Svårt att beskriva hur det känns men det känns obehagligt och det blir värre/intensivare om jag fortsätter gå i den takten men försvinner om jag går sakta eller stannar och vilar. Känslan är lite stickande eller så..obehagligt i alla fall. Detta kommer enbart då och inte om jag vilar eller tar det lugnt.

Nån som känner igen detta?? Ringde MVC men hon verkade inte veta vad det var utan rådde mig att ringa förlossningen om det blev värre eller om jag var orolig. Har inte ringt än eftersom det aldrig uppkommer om jag vilar osv men kanske borde göra det.
    Kolla upp om du fått svamp.

Annars om det går över ta det lugnt bara, kroppens sätt att be dig dämpa farten

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Känns bra, vi åker till Riga idag. Jag kan oftast inte stödja på mitt vänstra ben pga foglossning. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    onroadrocky skrev 2013-05-09 14:28:03 följande:
    Igår rasade allt.. eller allt kommer ju lösa sig på ett eller annat sätt i slutet. Min sambo jobbar på ett byggföretag och blev igår uppsagd, trots att de lovat jobb hela året. I början av graviditeten hade vi båda fasta jobb och en god ekonomi. Nu blev han arbetslös tidigt i våras, fick stämpla 2 månader och fick sen jobb igen och som sagt, lovat året ut. Så igår var det bara att börja planera om ALLT. Vi har bestämt att säga upp vår 3 rok, och byta till en billigare 2rok tills vidare. Vi vill att ekonomin ska gå ihop i första hand, att ha 3 rok känns bara lyxigt och onödigt första tiden med en bebis. Men att behöver packa ihop hela lägenheten och ha 3 månader uppsägning, och en bebis som kommer om 3 månader känns inte alls roligt och man vill bara ligga och gråta i fosterställning resten av den här graviditeten. Men vad gör man då? Allt måste ju gå ihop ekonomiskt för att det ska funka.. åååh, vi som skulle få hela lägenheten renoverad nu i Maj.. då får man bara lämna allt... :'(

Jobbigt, vi fick besked strax efter vi visste att vi väntade smått om en uppsägning. Vi bodde innan i en fyra med uthyrningsdel, hyrde ut extra rummet och bodde själva med tre barn i tre rum och kök. Det går att tränga ihop sig länge. Annars kan ni kanske få till ekonomin i trean. Se jobb situationen som kortsiktig . Kan vara skönt att slippa flytta.
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Mat till pappan behöver man ha med sig här. Jag har tidigare gjort pannkakor med sylt som vi haft i frysen och bara slängt ner i väskan när vi åkt in. 

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -