• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Chelley

Jag hade mitt första besök idag, för mig var de första gången, overklig känsla..
    Barnmorskan var oerhört trevlig och lättsam. Fick även träffa en läkare som kollade över alla min mediciner.. Nu håller jag tummarna och vågar nog hoppas på att detta ska gå vägen! Som jag hoppas! ❤ nästa besök blir 12/12 för mig! Har någon annan varit på första? :)

• Fåret Shaun

Brumma bra skrivet. Om man är lite överviktig och bm tar upp om glykos-test kan man säga nej. Min sista grav ville min bm att jag skulle göra, men då jag kräktes av allt sött sa jag nej. Inte obligatoriskt att göra. 

Det är fint att peka
  • Brumma
    Fåret Shaun skrev 2012-10-31 23:18:09 följande:
    Brumma bra skrivet. Om man är lite överviktig och bm tar upp om glykos-test kan man säga nej. Min sista grav ville min bm att jag skulle göra, men då jag kräktes av allt sött sa jag nej. Inte obligatoriskt att göra. 

Ahh, det visste jag inte. Fast å andra sidan hade jag inte några problem med det så jag kommer göra det denna gång också - ligger på för högt BMI redan, o det lär ju inte bli bättre nu Skrattande
    Sötsaker fixar jag inte heller i början av graviditeten, vilket är lite misstänksamt eftersom jag normalt är en riktig godisråtta Tungan ute
    Men glukosen med massa citron i funkar.. Det är ju ett par månader innan jag skall göra det.
  • Saga09

Jag gjorde glykosprovet 2 gånger förra graviditeten.. Fick dessvärre diabetes och fick ta typ 6 sprutorvarje dag samtmäta blodsocktet 6 ggr per dag med.. tjoho

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • Brumma
    Saga09 skrev 2012-11-01 07:44:01 följande:
    Jag gjorde glykosprovet 2 gånger förra graviditeten.. Fick dessvärre diabetes och fick ta typ 6 sprutorvarje dag samtmäta blodsocktet 6 ggr per dag med.. tjoho

Usch - men tur du gjorde provet då så de upptäckte det...
  • Saga09

Jaa.. så jag lär garanterat få göra det nu med.. de säger ju att har man fått grav diabetes en gång kommer det nästan alltid tillbakanästa gång med :(. Förra gången kom det typ i vecka 32 eller nåt sånt. Men den där glykosen var sååå äcklig. Min kom utan citron ;)

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • Brumma

Be om citron nästa gång! De brukar alltid fråga på min MVC (har gjort det tre gånger)..
    Det är fortfarande sött, men inte lika sliskigt Flört
    Hoppas du slipper få det den här gången ändå.. Håller tummar o tår!

• hönapöna77

Hej,
    hoppar med här åxå. Bf 1juli. andra barnet, har en kille född 08 åxå.

Känns som om man glömt av allt....

• Lillasyster82

Jag kommer garanterat få göra glykosprovet, dels för att jag har ex antal extra kilo men även för jag har en bror som har diabetes. Känner även att det är värt att göra testet även om det kanske inte är gott (har aldrig gjort det innan). Ska dock fråga om citron om jag inte får erbjudandet, tack för tipset Brumma.

Eftersom jag ligger i riskzonen så vill jag ju att de ska upptäcka det så tidigt som möjligt om jag nu skulle få graviddiabetes för barnet och mitt bästa. Dock är min plan att inte äta så mycket socker och inte allt för mycket kolhydrater under graviditeten eftersom det är just det som höjer inslulinet i blodet och för att jag mår bättre av den kosten - därför jag är gravid idag! :)

Sen vet jag ju inte hur jag kommer reagera som gravid så är inte säkert att det blir som jag tänkt mig...

• Brumma
    hönapöna77 skrev 2012-11-01 08:38:21 följande:
    Hej,
    hoppar med här åxå. Bf 1juli. andra barnet, har en kille född 08 åxå.

Känns som om man glömt av allt....
    Välkommen!
Svar på tråden - bf juli 2013 -