• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Saga09

Jag har haft som mensvärk ända sen jag plussade för nån vecka sedan. Inatt gjorde det riktigt ont samt att täcket skavde på brösten :( ingen bra natt

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • Brumma
    Chelley skrev 2012-11-03 09:24:27 följande:
    Brumma tusen tack, jag håller tummarna och hoppas att jag är en av dom. Usch.. Detta är jobbigt..

När jag var i vecka 16 tror jag (alltså lite längre gången) fick jag extremt kraftiga blödningar... Åkte in och var säker på att det gått åt pipan. Men just nu sitter jag med en son på 2,5 år i knät o myser i soffan :) Min mamma blödde kraftigt alldeles i början av graviditeten med mig. Så tidigt att ingen riktigt trodde på henne när hon sa hon var gravid - men även det gick ju bevisligen bra ;)
  • Chelley

Brumma: det är sånt här man
    Behöver höra.. När jag börja skvätta på jobbet igår kom Chocken och paniken.
    Var en jobbig kväll men försöker ha hoppet kvar och med det du berättar så tänds ju ett litet ljus..

Vet inte om jag ska ringa någonstans idag? Kan man se något när man är så tidigt
    Gången som jag? Eller är de bara att vänta och se?

• Fåret Shaun

Med mitt första barn se de på gynakuten att man kan se hjärtat i v5-6 med vul. 

Det är fint att peka
  • Brumma

Chelley - tidigast kan man se på UL i vecka 6, men det är inte alltid man kan se då heller. Man brukar prata om vecka 7-8 för att vara säker om jag fattat saken rätt. Tror tyvärr inte de kollar för en liten blödning, även om man önskat att de gjorde det. Skulle blödningarna däremot gå över i kraftigare blödningar i samband med smärta (inte växtvärken) så ring. Men som sagt - det ÄR vanligt med blödningar :)

• Brumma
    Fåret Shaun skrev 2012-11-03 09:49:28 följande:
    Med mitt första barn se de på gynakuten att man kan se hjärtat i v5-6 med vul.   
    Det är fint att peka

Ja, men det beror väldigt mkt på apparatens ålder och läkarens kunskap så tidigt..
  • Saga09

Jag kommer boka in ett vul typ i vecka 9 om det går bra sålänge :) vet att jag gjorde ett med dottern kring den tiden och det kändes bra att få se då.

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • Chelley

Brumma:
    Vi försöker tänka positivt nu..
    Jag har Inte ondare än förut utan bara den molande värken.. Just nu är blödningen lugn. Ska köpa hem godis, glass och bara mysa ner mig i sängen hela denna förbaskade dag..
    Tack för stödet!!

• Brumma
    Brumma skrev 2012-11-03 09:23:37 följande:
    Här är boken jag nämnde tidigare. Den är skriven med humor, men tar upp mycket man behöver tänka på - speciellt sådant som är "lite pinsamt", som man inte brukar prata om :) Jag rekommenderar den starkt! Handbok för gravida eller allt man inte kan fråga doktorn om.  av  Vicki Iovine Den finns blandannat här:  www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153434...
    Här kommer en bild på baksidan - så kan ni läsa o få en uppfattning om vilken slags bok det är :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -