• Brumma

- bf juli 2013 -

Ja, det är säkert ingen fara - men oroar mig gör jag ändå..
    OM vattnet går lägger jag mig ner o ringer förlossningen o ser vad de säger..
    Jag har strax över en timmes bilkörning till förlossning så ambulans hade nog varit bra i det läget...

• Brumma

Tänk då vi, som inte har bonus på två veckor när hennes mamma har semester..
    Stackars stackars lillebror som inte får göra ngt kul på två veckor ;)

O hennes syskon hos mamma sedan...
    Oj oj.. Blir det som förra sommaren, då hon var hos oss nästan åtta veckor...
    Vilket grymt tråkigt sommarlov hennes syskon kommer få hos hennes mamma :)

• Brumma

Grattis till alla nya bebisar!!
    Åh, vad jag vill att detta ska sätta igång nu!!!
    BF +3 idag (imorgon....)

Vinkel - har ingen "skötväska", tycker de är löjligt dyra...
    Gjorde som till sonen istället - köpte en rymlig, slitstark "unisex" väska (min mans önskemål - själv kollade jag på mer... kvinnliga väskor...) med MASSOR av fack.
    På sidorna till flaskor, på framsidorna till nappar, våtservetter mm. O ett stort fack till blöjor o kläder..
    100:- på loppmarknad :)

• Brumma

Lillasyster - det tog några dagar med amningen för mig med sonen.
    Mjölken kom inte igång "på riktigt" förrän efter tre eller fyra dygn...
    Så sista dygnet var vi tvungna att komplettera med ersättning - sen lossnade det :)
    Hoppas det löser sig..
    Är ni kvar på BB?
    Kolla om de har ngn från amningshjälpen där, så ni kan få hjälp i lugn o ro.
    Stressa o hetsa inte - det löser sig ;)
    Kram!

• Brumma

Grattis Spellis!!
    Åh, vad jag längtar nu!!!!

Insåg att min son är född på BF +11!!!
    Så jag lär väl gå ett tag till...

• Brumma

Nu är vår kotte här :)
    Vattnet gick redan natten till tisdag, och värkarna började natten till torsdag.
    Med första barnet gick jag hemma i två o ett halvt dygn med förvärkar så jag räknade med lång tid - men hann knappt in till förlossningen denna gång...
    Huvudet var redan "i gången" när jag kom fram eftersom krystvärkarna satte igång hemma - o vi har en timme till sjukhuset..
    Väl framme tog det ca tjugo minuter innan liten var ute :)
    En liten kille på 3700g o 50cm :)

• Brumma

Operation minska mjölkproduktion påbörjad..
    Har alldeles för mkt mjölk så lillen får aldrig i sig den feta delen (han blir aldrig helt mätt stackarn) har svårt att svälja o har "sprutbajs"...
    Jag har överfulla bröst konstant, vilket gör ont o lillen får inget tag, mjölken sprutar - från båda brösten oavsett var han ammar...

Så nu ska båda brösten pumpas tomma, sedan gäller blockamning (inte byta bröst på tre-fyra timmar...
    O hoppas det hjälper :)

Om ngn mer har samma problem så läs här (jag har fått hjälpen genom amningshjälpen).
    www.amningshjalpen.se/images/stories/mycket_mjolkAN32007.pdf

• Brumma

Carror - ja, jag åkte in i går kväll o köpte silicontuttar :) (amninvsnapp).
    UNDERBART!! :)

Angelica - håll ut! Det kommer..,
    Lycka till!

• Brumma

Å Benjimom, vad jobbigt...
    Håller tummarna att det verkligen sätter igång nu!

• Brumma

Lillasyster - skönt att höra!
    Börjat jag med, även om det är lite tufft...
    Storebror älskar sin lillebror men har svårt att mamma inte har tid jämnt längre..
    Så en del bråk o tårar - o kramar!!!
    Blir väl bättre snart hoppas jag...

Svar på tråden - bf juli 2013 -