Inlägg från: majsis08 |Visa alla inlägg
  • majsis08
    Laconian skrev 2013-01-28 22:37:08 följande:
    Erfarenheter från Faluns ultraljud eftersöks- brukar de ha rätt när de avgör kön ? Inställd på det som de sagt och handlat lite därefter nu ;)

Fick panik-känsla häromdagen när jag fick för mig, att "nä det är fel, dom har sagt fel kön!" Hormoner, noja eller vad kallar man detta? Någon som vet säkerheten i barnmorskors (och speciellt i Falun-Dalarna) "gissningar" vid ultraljud?
    nej jag känner några som vart med om att dom sagt fel i falun!! men tror dom kan säga fel överallt och är dom väldigt osäkra tror jag dom säger att dom inte kan se:)
  • majsis08

jag är i vecka 18 nu och har mått hur bra som helst men har nu börjat må illa och spy samt huvudvärk:(

• majsis08

usch här ligger vi i influensan :( har fått pencilin utskrivet idag de känns inte bra att äta pencilin nu när jag e gravid men läkaren sa att de inte är nån fara !! hoppas bli frisk tills onsdag för då ska vi på RUL :)

• majsis08

vi kollade med första barnet :) jag har sån beslutsångest om vi ska titta på onsdag:P men vi har inte fått några negativa åsikter:)

• majsis08

Vi va på rul idag och de va en liten pojk där inne:D puhh så skönt att se att allt va bra nu kan man börja handla:)

• majsis08

xandriss : jag hade havandeskapsförgiftning sist då fick jag de i vecka 30...hade du äggvita i urinen? vila vila och prata med din bm om eventuelll sjukskrivning !! högt blodtryck är inte att bra !! be om täta kontroller !! lycka till:)

• majsis08

läs på vårdguiden:) men de brukar va lungt om man inte har protein(äggvita) i urinen har jag för mig !!

Svar på tråden - bf juli 2013 -