Inlägg från: Benjimom |Visa alla inlägg
  • Benjimom

- bf juli 2013 -

Brumma skrev 2013-07-05 23:36:28 följande:
    Var hos BM idag. Allt bra men pyret har gått från att vara fixerad till rörlig...
    Vilket innebär att om vattnet går så finns risk för att navelsträngen åker mellan "utgången" o huvudet - ingen bra kombination som BM sa..
    Så nu oroar jag ju mig för det oxå :(
    Tror inte det är någon fara. När jag va gravid med min son fixerade han sig till och från, men mot slutet va han rörlig hela tiden och vände sig flera ggr enda fram till förlossningen. Vattnet gick och han fixerade sig. Han föddes med navelsträngen runt halsen men det hade inget med hans fixering att göra sa dom. 
    Och som dom jag varit hos sagt så är risken bara att om vattnet går långt innan värkarbetet börjar och barnet inte är fixerat och man är uppe och går mycket som risken finns att navelsträngen kommer framför barnet. Så om vattnet skulle gå utan att barnet är fixerat än ska man vara stilla och inte gå mycket har jag fått höra. Men tror inte du behöver oroa dig alls =)
  • Benjimom

Brumma förstår att du oroar dig men det är ingen fara. Kommer gå jätte bra ska du se =)

Här håller man på att få värmeslag, har fått värmeutslag på lårets insida, inte alls skönt =/
    Och dessutom mår jag illa konstant mer eller mindre. Vet inte varför men det börjar bli väldigt irriterande. 

• Benjimom
    Carror skrev 2013-07-06 20:59:05 följande:
    Jadå de e klart de e kul, hon fick sin lilla flicka Ariel 05,36 imorse :)

Idag har ja gått låånga promenader och spelat fotboll med dottern, får se om de blir nått resultat.. inte för att ja tror de men haha
    Har haft 2 sammandragningar idag som har gjort lite ont men inget mer än de :( åååhh 
    Va mysigt =) 

Aaw, hoppas de sätter igång snart =) Det är jobbigt att gå och vänta. Gick du över mycket med din dotter? 
  • Benjimom
    Carror skrev 2013-07-06 22:31:27 följande:
    Nej hon kom 36+2 därför känns de ännu jobbigare, trodde aldrig att ja skulle gå över tiden denna gången
    Då förstår jag att de måste kännas väldigt segt att gå över tiden. 
    Själv sitter jag och håller tummarna som bara den för att jag ska slippa gå över tiden en gång till.  
  • Benjimom
    Carror skrev 2013-07-06 23:22:23 följande:
    När är du beräknad? :)
    21 juli =) Så än har den tid på sig att komma ut innan bf ^^ och även om jag börjat få mer och mer känningar så betvivlar jag att jag kommer ha turen att slippa gå över tiden.
  • Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-07 12:14:10 följande:
    Mitt avstannade precis när jag skulle åka in. Vill nog stanna lite till. V38 nu. Sonen kom v37 så jag trodde det skulle bli så den här gången också. Orkar inget så jag är trött på att vänta.
    Tråkigt när det stannar av sådär =/ Hoppas att du slipper vänta allt för länge till, kan ju varit så att du åtminstone började öppna dig lite innan det stannade av =)
  • Benjimom

Här har det börjats dricka kanel the efter jag läst att de ska kunna göra så värkarna startar.
    Hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte ^^
    Men värt att prova, för vore skönt om man iaf kunde få slippa att gå över med denna också.

Har dessutom börjat bli väldigt rädd att det är en jätte bebis där inne, för jag va på ett extra insatt ultraljud för ganska länge sen nu för att kolla hjärtat, då sa dom att bebisen va ganska mycket större än dom normalt sett är vid den tiden. Så dom sa att bebisen minst skulle bli lika stor som min förra (3750) antagligen lite större. Och de lät ju bra då, men nu har jag börjat tänka mer på de och kommit fram till att dom menade ju att den kommer vara minst så stor vid BF och förra är ju född BF+12 så är lite rädd att de blir en jätte bebis om jag går över massa. 
    Känner mig löjlig men det är ju lite skrämmande.  

• Benjimom
    Soullight skrev 2013-07-08 20:08:39 följande:
    Benjimom hoppas att kanelen funkar nu då ;)
    Min son vägde 3760 och dottern vägde 3480 g. Denna bebis ligger på ca + 5 enligt senaste mätning. Även jag lite orolig att det är en megabebis denna ggn. Ajajaj säger jag bara ;) Vill iaf definitivt INTE gå över tiden och hoppas att hinnsvepningen om en vecka sätter igång det som sist med dottern. Håller tummarna.
    Haha får hoppas de :P Men hittills inget^^ Men mest som en kul grej, smakar ju gott så =) 
    Då va din son ganska gämnstor med min =) Så jag tänker med, den smärtan att få ut en jätte bebis är inget jag riktigt vill ska hända :P Jag ska till BM på torsdag och då ska jag fråga om jag skulle kunna få en hinnsvepning i hopp om att slippa gå över tiden igen. Men är rädd att bli rakt nekad =/ Tycker dom oftast är rätt sura av sig och inte riktigt vill lyssna på en =/ Håller tummarna för att din hinnsvepning får igång det =) 

Grattis fåret shaun, hoppas du mår bättre snart =) 
  • Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-09 18:15:04 följande:
    grattis fåret shaun:) jag är också rädd att få en stor bebis då min första va stor och jag skulle också vilja få hinnsvepning, men som dig benjimon upplever jag barnmorskorna som rätt sur och att dom vill att allt startar naturligt !!
    Ja precis naturligt och sen tycker jag alltid dom är lite "jag vet bäst" angående allt. Så oavsett hur ont man har eller om man är orolig över något så tycker jag det soppas lite under mattan för dom vet bättre än man själv gör om hur det känns.
Svar på tråden - bf juli 2013 -