Inlägg från: Benjimom |Visa alla inlägg
  • Benjimom

- bf juli 2013 -

majsis08 skrev 2013-07-09 20:53:26 följande:
    håller helt med!! de känns som dom inte tar ens rädsla på allvar:(
    Ja, jag känner mig alltid så förlöjliga på nåt sätt när jag öppnar munnen.

Jag har t.ex. väldigt stora problem med mitt blodtryck, haft väldigt lågt och har väldigt mycket svimningar. Pratade om det med min bm, som bara ryckte på axlarna och inte tyckte de va så farligt. När jag sa att jag blir rädd att skada barnet när jag svimmar och så, så sa hon bara "ja men de är bara att se till att du inte är ensam, så du inte går hemifrån eller duschar när du är själv" Det gör ju inte att jag svimmar mindre för att någon är där.

Känns verkligen som att dom bara tycker man är löjlig oavsett vad det handlar om. Så känner mig faktiskt nervös över att be om hinnsvepning.
  • Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-09 22:10:18 följande:
    fy va tråkigt att dom inte tar de mer på allvar att du svimmar:( hoppas du får hinnsvepning, stå på dej för du kommer endå inte ha dom barnmorskorna sen:D men de är synd att många bm är så=(
    Ja men dom tycker ju bara det är bra med lågt blodtryck, för det är inte lika farligt som högt. Men ja det är väldigt tråkigt hur dom flesta bm är. Det gör ju så man drar sig för att berätta saker vilket inte är bra varken för den som är gravid eller bebisen. 
    Ska försöka, hoppas det går vägen =) Men det märks på torsdag.
    Du får ta upp hinnsvepning med din bm med, när har du bf?  
  • Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-09 23:14:47 följande:
    men de e inte bra med för lågt tryck:( men hoppas du får hjälp på torsdag:) ja ja ska till bm på måndag så får ta upp de med henne då!! 21 juli är de beräknat, för dej då?
    Nej de e ju inte det, men det är aldrig någon som tar lågt tryck seriöst tyvärr. Håller tummarna för de =) Okej hoppas du får din bm att gå med på hinnsvepning =) Ah samma bf som jag har =)
  • Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-09 23:24:49 följande:
    hehe kul=) hoppas vi får innan nu är de ju bara 12 dagar kvar:)
    Ja vi får hålla tummarna för de=) Nästan så de bara är 11 ;p
  • Benjimom

Grattis faglin! =)

Själv måste jag få klaga lite, har haft en hemsk dag! Va hos bm idag, min har gått på semester så fick en ny. En riktigt gammal tant. Jag försökte berätta om hur jag mår, att jag har fruktansvärt ont och att jag är rädd att gå över tiden för jag är rädd att det kommer bli en jätte bebis och att det dessutom inte känns som att jag orkar pga att jag har så ont. Jag försökte även förklara att jag skulle vilja kolla hur tappen ser ut, om den krymt något eller öppnat sig något då jag är orolig för en snabb förlossning och jag gick tre cm öppen länge med min son så ville veta om jag va något öppen så jag isf är beredd på att det kan gå snabbt. Helt enkelt massa saker jag ville få fram.
    Lyssnade hon?
    NEJ! Tanten avbröt mig, bytte samtalsämne, skickade ut mig ur rummet, och total ignorerade allt jag sa, frågade saker som inte alls hörde till det jag försökte berätta. Och vägrade göra någon kontroll alls på mig. Sa att det inte behövdes. Och att jag borde ju inte va orolig för jag har ju fött innan. Men herregud det är ju till viss del därför jag ÄR orolig! Sen när hon tex kollade bebisen, hur den låg så sa hon inte ens om den va rörlig eller inte, va tvungen att själv kolla i pappret efteråt.
    Hade dessutom inte varit där sen den 18/6 för jag inte fått någon tid, detta reagerade hon på och sa att man måste va där minst en gång i veckan i slutet. Sen sa hon "men du har väl fler tider inbokade?" jag - "nej eftersom min bm gick på semester sa hon att den jag skulle ha istället skulle fixa det..." bm- "jaha de va ju dumt för det finns inga tider knappt.." hon letade en evighet och hittade tillslut en tid kl kvart över fyra den 23/7 alltså när jag gått två dagar över... 
    Känner mig riktigt sur och irriterad och besviken på sjukvården.  

Ursäkta den långa texten. 

• Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-13 15:00:53 följande:
    Nu är man orolig att när det är dags kanske man får åka långt då det är fullt överallt i Skåne. Bor ca 2 mil från Kristianstad och kanske får åka 10-14 mil för att föda för att det inte finns plats. Kommer ju inte hinna fram då. Med mina kraftiga förvärkar så kan bebben komma när som.
    Nej usch va jobbigt för dig, inte kul med en sån orosfaktor. Hoppas det lugnat sig när den lille bestämmer sig för att komma =)
  • Benjimom

Hur brukar era besök hos bm se ut?
    För jag tycker jag fått väldigt lite kollat mot vad jag fick förra gången.
    Har tex haft ett stigande blodsocker värde och ett sjunkande järnvärde men trots detta har ingen tagit ett blodprov på mig sen 3/5. Och detta trots att jag påpekat att jag inte mår bra, tex att jag är extremt trött m.m. 
    Tänkte bara höra om de e vanligt att de struntar i att kolla såna saker under så lång tid. Ska till bm 23/7 igen och då har det gått 2 månader och 20 dagar sen senaste blod prov. 

• Benjimom
    Carror skrev 2013-07-14 14:01:42 följande:
    Oj. Mig tog dom blodprov varje/varannan gång till v40 och mina värden har legat normalt hela tiden.
    Men be bm kolla iaf de kan hon ju inte neka till  
    Hon nekade mig det när jag va där i torsdags, försökte förklara att jag va rädd att min järnbrist blivit värre eftersom jag är så trött, men hon verkade inte lyssna. Försökte ju även få min tapp kollad då jag är rädd för snabb förlossning och därför vill veta lite hur den utvecklas. Men hon vägrade att ens lyssna. 

Får väl försöka be om blodprov nästa gång, men ja då har jag dessutom redan gått över 2 dagar så. Känner mig bara så förvirrad. Minns att dom kollade allt varje gång förra gången jag va gravid och nu kollas knappt något.

Min fina lapp man får från bm att fylla i varje besök har mest massa tomma rutor över allt... 
  • Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-15 09:58:39 följande:
    Det är nog inte så länge till. Har börjat äta konstant. Kroppen verkar vilja ladda upp sig.
    Håller tummarna för att det närmar sig då =)
    Carror skrev 2013-07-15 17:07:02 följande:
    Öppen 3cm!:) om de inte hunnit starta tills imorgon så tar dom hål på hinnorna kl:8.30 nu har vi snart våran bebis:)
    Oh va roligt, grattis och lycka till=) 

Svar på tråden - bf juli 2013 -