Inlägg från: Musungen |Visa alla inlägg
  • Musungen

- bf juli 2013 -

Fåret Shaun skrev 2013-02-21 11:16:14 följande:
    Jobbar med tunga lyft mm och inte kan bli omplacerad och har lite foglossning (i mitt fall mycket) kan man bli sjukskriven. Jag har blivit det under tre graviditeter med orden att mitt jobb är för tungt  
    Det är fint att peka

Jag trodde bara inte att det var så "lätt" :) men där ser man! Tunga lyft , fr.o.m. När i grav anser läkare att det blir ett problem, alltså från vilken vecka?
  • Musungen
    Fåret Shaun skrev 2013-02-21 11:19:56 följande:
    hur många jobbar som assistenter till utåtagerande? jag jobbar på särskola barn  från förskoleklass till årskurs 10. På mitt jobb är det inte svårt då man ska hålla på med ståskal, rullstolar, korsetter mm. vilket gör att kroppen inte håller, har man då även foglossning skadar jobbet kroppen mer. För om man vet hur man jobbar med personer som är i rullstol, hur man kryper omkring för att få det skönt för eleven/brukaren är man inte snäll mot sin egen kropp  
    Det är fint att peka

Ok, skönt att de finns hjälp att få tidigt då :)
  • Musungen

Va knepigt att dom har då dålig koll?! Men du kan väl inte vara i v.12 nu om du har bf i augusti.... ?

• Musungen

Brumma jag har oxå samma "problem" jag hoppas oxå att den flyttar på sig lite :)

Ang förlossningen , jag ska på någon föreläsning om sånt några veckor innan bf. Men jag tror att de är svårt att välja för känner jag mig själv rätt, så tar jag gärna allt som går att få när ja väl ligger där och har ont :) sålänge bebis inte tar skada av det :)
    Min syster skulle absolut inte ha något då hon är livrädd för sprutor.. Hon säger bara, ryggmärgsbedöving is the shit :)

• Musungen

Tänkte också Max 15kg hehe får väl se hur de går :) efter v. 22 säger dom ju ca 0,5-1 kg i vecka :)

Så 6kg + 9kg (18v kvar)

Svar på tråden - bf juli 2013 -