Lesbisk men gift i ett heteroförhållande
Anonym (homo i heteropar) skrev 2012-10-29 07:38:33 följande:
Visst, jag förstår dig absolut! Och anledningen till att jag startade den här tråden var nog lite för att fråga - är det verkligen så fel av mig att vilja utforska något mer, att vilja ha något mer? För även om jag älskar min make vet jag (och han) att det inte är något livslångt, och jag själv vet att nästa partner kommer att vara en tjej.... På ett sätt har vi nog hamnat i "att trivas med varandra" - läget, tror jag...
Och tack ändå för att du förklarat, ställt frågor och så. Det har gjort att jag ändå fått tänka efter, känna efter. Och ja, jag är verkligen lesbisk, då jag älskar honom (men det är mer som... kärlek till vem som helst kanske), och gillar att ha sex med honom (dock inte sagt att jag älskar det, det gör jag inte). Låter knäppt, det vet jag. Men jag är säker på vem och vad jag är, vilket har blivit en stor trygghet. =o)
I vuxen ålder har jag bara fantiserat om tjejer och sexlivet med min man har bara blivit mer och mer torftigt. Jag tänder inte på honom men jag gillar honom som vän.
För ett år sedan blev jag störtförälskad i en tjej och nu kan jag inte längre förneka att jag är lesbisk. Nu väntar jag på rätt läge för skilsmässa. Det känns inte rätt mot någon att fortsätta det här äktenskapet. Min längtan efter ett liv med en kvinna är för stor.