Lattjo skrev 2012-10-20 11:55:29 följande:
Visst finns det en risk att det blir stopp längre ner men då är det ändå dags att göra en stamrensning men jag har aldrig varit med om det (jobbar som fastighetsskötare och använder alltid stöten i första hand och har rensat måååånga avlopp i mina dagar),. Vet inte om dom går att köpa i mataffären tyvärr, jag köper ju alltid våra i yrkesbutiker så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig :( Får du loss det är ett tips från en gammal jobbarkompis till mig att hälla ner lite diskmedel i avloppet någon gång i veckan och sen på med varmt vatten så brukar man kunna hålla stoppet borta :) Jag vet inte om det funkar men jag gör så iaf och har inte haft ett enda stopp här hemma på 10 år... Om du får tag i en stöt så sätt för den andra hon annars kommer det in luft den vägen och då funkar det ändå inte. Kom på det nu, är lite trött i skallen idag ;)
Sätt för den andra hon med propp och fyll på med vatten en bit, hon med stoppet fyller du också med vatten. Använd smocken (sugproppen på pinnen du köper) och stöt flera gånger varvat med att kraftigt dra bort den från hålet så att vacuum/sug gör att proppen släpper. Kan behöva upprepas ngr ggr. Fyll på med vatten i hon bredvid om det rinner ur, kanske att du låter det rinna konstant där... Lycka till!