• Ninja05

Tog steget att gå ur Facebook :-)

Också gått ur facebook. Så jädra skönt.

Anledningen : Trött på att alla vet allt om alla genom statusuppdateringar, är nån gravid - vet folk det innan dem träffat personen, gör man slut - söker man lite "Styrkekramar" på facbook genom att ändra relationsstatus.

Vad hände med att lyfta telefonen och ringa sina bekanta? Eller varför inte SES!?

• Ninja05
    pappandreo skrev 2012-10-20 13:37:31 följande:
    Majsan70: Känns det bra är det all god liksom

MLB: Kroppligt? Krångligt? Ja just det, inaktiv är man ju så sett. Men som jag förstår det så försvinner bilder och meddelanden osv?

lyckligmamma87: Ja det där med flera konton har jag lagt märke till. Kan vara skönt så sett        
    Man kan antingen inaktivera kontot, vilket betyder att du kan aktivera ditt konto när du vill, och allt finns kvar.

Eller så avregistrerar du dig helt, och allt försvinner. Det har jag gjort.
  • Ninja05
    pappandreo skrev 2012-10-20 13:41:51 följande:
    Ninja: Gött!

Jag håller med dig, det blir bara för mycket ibland. Som du säger vad hände med att lyfta telefonen eller bara ses? Funderat på om FB som egentligen anses vara positivt för det sociala ibland gör tvärtemot. Vi ses på FB istället för att orka med att ha "verklig" kontakt yeaaij  

Eller hur!?

Sinnessjukt egentligen. Men det är nog det som är meningen. Att det ska bli ett missbruk.
  • Ninja05
    sextiotalist skrev 2012-10-20 13:43:09 följande:
    Om det hade varit så lätt, jag har mina bästa vänner 60 mil från mig.
    Om jag skulle gå ur FB så skulle jag förlora väldigt mycket vardagskontakt med mina vänner, vi har lite småsamtal på kvällen om dagens ditt och datt, nej, vi ringer inte, för det är svårt att hålla ett samtal med 4-5 stycken på en gång i telefon och träffas, nja, det tar en stund att åka 60 mil, så en kopp fika i all enkelhet är inte lätt.

Tack och lov så är de allra flesta vettiga, vi brukar hålla oss på nivån "fikasamtalrum", är det något speciellt så tar vi det på chatten vid sidan av.

Jag skulle nog säga att via bla FB har nu en väninna lämnat ett destruktivt förhållande, det har varit många, många samtal via chatten (hon bor 80 mil från mig) och med hennes syskon.    
    Ja men då är det ju bra för er..

Jag har släkten i Norge, förlorade "den" kontakten med dem. Det var kul att skriva lite ibland, kolla bilder och sånt, men finns ju andra sätt, och man blir väldigt bekväm med att "hitta på" orsaker till att det är bekvämt att ha det kvar.

Nu har jag börjar skriva brev och ringa mer, skitkul!
  • Ninja05
    Anonym skrev 2012-10-20 14:08:13 följande:
    Hur avregistrerar man sig då? Jag e bara inaktiv kan logga in när som. Men vill ta bort mig helt.
    sök på "Ta bort ditt facebook konto" på google.

Kommer upp en länk rätt högt upp om hur du gör.
  • Ninja05
    Anonym skrev 2012-10-20 17:27:02 följande:
    Jag har inte gått ur, men slutat vara aktiv på min sida. Jag raderade hela loggen och tog bort alla foton eftersom facebook hela tiden ändrar design, har extremt massa buggar, inställningar ändrar sig av sig själv och raderade saker dyker upp . En hel del som jag raderat kom tex upp igen när de ändrade min sida till timeline. Trots att jag raderat alla foton står det att det finns 30 foton, vilket gör att jag antar att de ligger på deras server ändå. Allt det där är jag jättetrött på, att inte ha koll på mitt eget material. Jag loggar in ibland ändå för att ta del av det som är bra. Kommenterar andra och se vad de gör, se erbjudanden från företag jag gillar osv. Jag är även medlem i ett par grupper som är roliga. 
    När man går med i fb godkänner man att alla ens bilder, och allt material får användas av fb, tex för reklam och annat.

Så tyvärr har fb allt du uppdaterat, såsom bilder och statusar. Du har godkänt att dem får använda dem när du blev medlem.

Lite läskigt..
Svar på tråden Tog steget att gå ur Facebook :-)