• pappandreo

Tog steget att gå ur Facebook :-)

Känns rätt gött på ngt sätt! Funderat på det ett tag och nu slog jag till haha!

Möjligheten finns att jag går tillbaka men just nu är jag ganska trött på FB.

Någon som gjort liknande? Varför? Hur känns det nu? Gick du tillbaka? 

Bara välja ngn fråga som stämmer in eller fria tankar om saken        

• Svar på tråden Tog steget att gå ur Facebook :-)
  • Majsan70

Jag tog bort allt för några år sedan. Tror jag var utan FB i säkert 2 år eller nåt innan jag valde att aktivera mitt konto igen. Varför?? Jag vet inte..för att jag kände för det bara.

• lyckligmamma87

Ja gick ur min fb i 6 mån typ..., kom tillbax pga att ja ville komma intakt med mina vänner som oxå hade fått barn osv.....

O sen avsluta ja mitt andra konto för 2 1/2 år sedan

Hade 2 ett för vänner o flört o där ha va fri o en för familj o släkt osv där ja va tystare osv

• Ninja05

Också gått ur facebook. Så jädra skönt.

Anledningen : Trött på att alla vet allt om alla genom statusuppdateringar, är nån gravid - vet folk det innan dem träffat personen, gör man slut - söker man lite "Styrkekramar" på facbook genom att ändra relationsstatus.

Vad hände med att lyfta telefonen och ringa sina bekanta? Eller varför inte SES!?

• pappandreo

Majsan70: Känns det bra är det all god liksom

MLB: Kroppligt? Krångligt? Ja just det, inaktiv är man ju så sett. Men som jag förstår det så försvinner bilder och meddelanden osv?

lyckligmamma87: Ja det där med flera konton har jag lagt märke till. Kan vara skönt så sett        

• pappandreo

Ninja: Gött!

Jag håller med dig, det blir bara för mycket ibland. Som du säger vad hände med att lyfta telefonen eller bara ses? Funderat på om FB som egentligen anses vara positivt för det sociala ibland gör tvärtemot. Vi ses på FB istället för att orka med att ha "verklig" kontakt yeaaij  

• Ninja05
    pappandreo skrev 2012-10-20 13:37:31 följande:
    Majsan70: Känns det bra är det all god liksom

MLB: Kroppligt? Krångligt? Ja just det, inaktiv är man ju så sett. Men som jag förstår det så försvinner bilder och meddelanden osv?

lyckligmamma87: Ja det där med flera konton har jag lagt märke till. Kan vara skönt så sett        
    Man kan antingen inaktivera kontot, vilket betyder att du kan aktivera ditt konto när du vill, och allt finns kvar.

Eller så avregistrerar du dig helt, och allt försvinner. Det har jag gjort.
  • sextiotalist
    Ninja05 skrev 2012-10-20 13:35:51 följande:
    Också gått ur facebook. Så jädra skönt.

Anledningen : Trött på att alla vet allt om alla genom statusuppdateringar, är nån gravid - vet folk det innan dem träffat personen, gör man slut - söker man lite "Styrkekramar" på facbook genom att ändra relationsstatus.

Vad hände med att lyfta telefonen och ringa sina bekanta? Eller varför inte SES!?
    Om det hade varit så lätt, jag har mina bästa vänner 60 mil från mig.
    Om jag skulle gå ur FB så skulle jag förlora väldigt mycket vardagskontakt med mina vänner, vi har lite småsamtal på kvällen om dagens ditt och datt, nej, vi ringer inte, för det är svårt att hålla ett samtal med 4-5 stycken på en gång i telefon och träffas, nja, det tar en stund att åka 60 mil, så en kopp fika i all enkelhet är inte lätt.

Tack och lov så är de allra flesta vettiga, vi brukar hålla oss på nivån "fikasamtalrum", är det något speciellt så tar vi det på chatten vid sidan av.

Jag skulle nog säga att via bla FB har nu en väninna lämnat ett destruktivt förhållande, det har varit många, många samtal via chatten (hon bor 80 mil från mig) och med hennes syskon.    
  • Ninja05
    pappandreo skrev 2012-10-20 13:41:51 följande:
    Ninja: Gött!

Jag håller med dig, det blir bara för mycket ibland. Som du säger vad hände med att lyfta telefonen eller bara ses? Funderat på om FB som egentligen anses vara positivt för det sociala ibland gör tvärtemot. Vi ses på FB istället för att orka med att ha "verklig" kontakt yeaaij  

Eller hur!?

Sinnessjukt egentligen. Men det är nog det som är meningen. Att det ska bli ett missbruk.
  • Ninja05
    sextiotalist skrev 2012-10-20 13:43:09 följande:
    Om det hade varit så lätt, jag har mina bästa vänner 60 mil från mig.
    Om jag skulle gå ur FB så skulle jag förlora väldigt mycket vardagskontakt med mina vänner, vi har lite småsamtal på kvällen om dagens ditt och datt, nej, vi ringer inte, för det är svårt att hålla ett samtal med 4-5 stycken på en gång i telefon och träffas, nja, det tar en stund att åka 60 mil, så en kopp fika i all enkelhet är inte lätt.

Tack och lov så är de allra flesta vettiga, vi brukar hålla oss på nivån "fikasamtalrum", är det något speciellt så tar vi det på chatten vid sidan av.

Jag skulle nog säga att via bla FB har nu en väninna lämnat ett destruktivt förhållande, det har varit många, många samtal via chatten (hon bor 80 mil från mig) och med hennes syskon.    
    Ja men då är det ju bra för er..

Jag har släkten i Norge, förlorade "den" kontakten med dem. Det var kul att skriva lite ibland, kolla bilder och sånt, men finns ju andra sätt, och man blir väldigt bekväm med att "hitta på" orsaker till att det är bekvämt att ha det kvar.

Nu har jag börjar skriva brev och ringa mer, skitkul!
Svar på tråden Tog steget att gå ur Facebook :-)