Blåbäret0 skrev 2012-10-21 09:49:48 följande:
hahaha OMG jag satte morgonkaffet i halsen här...!!
Bara rubriken i sig; "Tog steget att gå ur facebook" fick mig att fnittra förtjust och såg genast en detaljerad bild!
Ser framför mig ett AFB-möte, alltså "Anonyma Faceboooooookare" (vet inte varför det lät sådär i mitt huvud) där folk i alla åldrar, samhällsskick och kön sitter i en sal på pinnstolar i en trygg ring. En och en reser sig upp, torkar bort svetten i pannan, ser sig förvirrat omkring, pillandes på ett skrynkligt papper där sin värsta bekännelse står nerskriven. Rummet är drypande av ångest, skam och en känsla av rastlöshet. Den som leder mötet ser milt på deltagaren som precis ställt sig upp, och nickar uppmuntrande som en gest att "det kommer bli bra, jag lovar. läs nu".
Den stående personen ler nervöst och skakigt tillbaka, och suckar högt av det skamliga han ska dela med sig av. "Ser han inte lite blek och grå ut i ansiktet?" -tänker vissa.
resterande medlemmar gör sig redo för denna förtärande hemlighet, som snart kommer att fylla rummet. vissa av dem tar ett hårt tag om de iskalla stålbenen på stolen, krampaktigt så knogarna färgas vita. andra stirrar ner i golvet, och gnuggar sig om ögonen... Detta mod som utspelar sig är ovanligt, och den stående mannen utbrister plötsligt.... "Hej.... (lång paus med flackande blick.....) han fortsätter; "jag heter PappanDreo, och jag är en... nej... fan också... " (-han muttrar fram svordomen, och håller sedan för munnen för att på något vis försöka förhindra att fler opassande ord slinker ur hans sammanbitna läppar.)
Han ser ner på sin lapp, och trevar efter ord återigen... "ja alltså... man ska ju vara ärlig här... Men Jo, jag är en... jag är en Facebooookare!" -HEJ PAPPANDREO ropar övriga deltagare tillbaka med hög stämma, och mannen fortsätter; "Jag tog steget idag..." -rösten är fortfarande ostadig men nu på snäppet för hög för den lilla salen. han ser upp med tårfyllda ögon, snorar lite och tar upp tråden igen... -"jag... jag TOG verkligen steget... det är över nu. jag... jag... jag har äntligen gått ur facebook!!"
de övriga deltagarna klappar frenetiskt händerna åt denna modiga man, som ler, säger tack, och sätter sig ner igen. Ångestfylld men lättad sitter PappanDreo kvar och lyssnar på övriga facebooooookare, han tänker för sig själv hur stark han är, att han VILL sluta. han känner en snabb oro i bröstkorgen; "kommer jag att lyckas...? kommer jag en dag att gå tillbaka?" men han beslutar sig för att skjuta undan tankarna. -"Bara för idag", tänker han. "Bara för Idag."
och tillbaka från den tårdrypande och känslosamma scenen....
Tack, du gjorde min morgon :D
Hahaha! Snacka om detaljerad bild

Shaazaam alltså! Du är det du som följt efter och studerat mig på mötena alltså? Scaaaary!!
Känns som en kompis till mig som kunde skrivit detta. Det är väl inte du va Z? Hahaha!!
Så lite så, enjoy!