• ALLIEVERDO

Var det någon som kom ihåg er 1års bröllopsdag? någon som firade med er?

Hej, om 3 månader har vi varit gifta i 1år redan. tiden flyger :) började fundera på hur man skulle fira och började nyfiket undra på om det var någon som blivit "uppvaktad" av nära och kära när ni varit gifta ett år? kanske en annons i tidningen? något? :)

• Svar på tråden Var det någon som kom ihåg er 1års bröllopsdag? någon som firade med er?
  • Lena

Självklart var det bara vi som firade. Det gäller alla fem bröllopsdagarna hitills förutom en då vi fick en flaska bubbel av svärisarna som var barnvakt

• Dina08

Ingen kommer ihåg det, inte vi heller. Har en hektisk period på jobbet då varje år.

• Pastell

Varför ska andra fira eran bröllopsårsdag?

• Jeff

Nej, och ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg mina vänners bröllopsdagar. Det vanligaste är nog att ingen annan än paret firar.

• Oneesan

Nej, vi firade med en fryspizza bland massor av flyttlådor. 

Arigato
  • Shorona

Vi har blivit gratulerade via sms och telefon av släkt och min bästa vän.

Firat har vi gjort själva.

• Indiansommar

Ingen har kommit ihåg oss heller, och det är ärligt talat inget jag hade förväntat mig heller.

Hade du räknat med annons i tiding, presenter och uppvaktning från nära och kära?? 

• Alexi

Jag kan komma ihåg datumen för en del bröllop jag varit på men skulle inte ens gratulera om jag inte träffade dem den dagen och då lite på skoj nästan för att det är en fånig grej att gratulera på, någon annans bröllopsdag är ju helt ointressant

• thelastdoctor

Om du tycker att det är viktigt att bli firad kan du ju hinta lite för folk i din närhet att det är något du skulle uppskatta. Brukar du själv gratta andra på deras bröllopsdag?

Men jag tror inte det är något som är vanligt förekommande, så bli inte besviken om det inte är någon som grattar dig på dagen.   

• Majsan70

Haha, självklart har vi inte blivit uppvaktade av andra. Vår bröölopsdag är ju bara av betydelse för oss. Aldrig att jag grattat nån annan heller för den delen.

• Fiona M

jag har gratulerat folk på deras bröllopsdagar om jag kommit ihåg det, men uppvaktat? never.
    vad förväntar du dig TS? hur brukar du göra själv?

• Cecese

Vi firade inte ens bröllopsdagarna själva, eller jo ett av fem år så var vi faktiskt ut med barnen och åt pizza men något större firande hade vi inte.

• ALLIEVERDO

Hehe, nja jag förvänta mig verkligen inte att nån ska komma ihåg..förutom vår toastmadame för hon fyllde år samma dag :)

Men det är ändå intressant tanke att se hur andra har det.. inte att de skulle fira med oss eller så, men kanske som sagt ett sms, en blomma eller nåt..just första året iaf.. sen förstår man ju om det glider ur sanden så att säga.absolut.

sen finns väl dock endel jag känner som säkert har folk runt sig som kommer ihåg och grattar dom och massa skoj.

jag brukar gratta min mormor och morfar varje år de har bröllopsdag :) och förr firade vi även med svärisarna när de hade sin, men nu umgås vi inte nästan så då blir det inte..      

• Fiona M
    ALLIEVERDO skrev 2012-10-21 20:46:56 följande:
    Hehe, nja jag förvänta mig verkligen inte att nån ska komma ihåg..förutom vår toastmadame för hon fyllde år samma dag :)

Men det är ändå intressant tanke att se hur andra har det.. inte att de skulle fira med oss eller så, men kanske som sagt ett sms, en blomma eller nåt..just första året iaf.. sen förstår man ju om det glider ur sanden så att säga.absolut.

sen finns väl dock endel jag känner som säkert har folk runt sig som kommer ihåg och grattar dom och massa skoj.

jag brukar gratta min mormor och morfar varje år de har bröllopsdag :) och förr firade vi även med svärisarna när de hade sin, men nu umgås vi inte nästan så då blir det inte..      
    ger du blommor etc?
Svar på tråden Var det någon som kom ihåg er 1års bröllopsdag? någon som firade med er?