Inlägg från: Angels |Visa alla inlägg
  • Angels

Har vi för små barnsovrum??

Jag ser inga problem med att ha små sovrum till barnen, inte minst då ni ju har ett lekrum de är i. De sover ju bara i de andra rummen. Sen när äldsta är stor nog att flytta ner, så finns det ju dock risk att äldsta ser lekrummet som sitt eget sovrum och att lillasyster/lillebror inte är välkommen där. Jag skulle i det läget inte tveka att låta de dela lekrummet som sovrum, om ni anser att den minsta klarar det. Vi lät sambons två yngsta dela sovrum länge, de fann trygghet i varandra. Mycket praktiskt också eftersom det var lätt att lägga barnen tillsammans och man var inte tvungen att klona sig själv om man var ensam hemma vid läggningen.

• Angels
    Hestia skrev 2012-10-21 16:26:20 följande:
    Jag håller helt med er, det är inga problem i dagsläget (speciellt eftersom vi inte ens fått andra barnet än, det är fortfarande i magen), och jag tror inte det är några problem på ett par år. Men det är inte så ofta vi hittar något hus vi tycker om, så frågan är om vi skall flytta "för tidigt", just om vi tror att det kan bli problem framöver.
    Det låter ju som om vi borde överväga det i alla fall. :) 
    Har ni hittat rätt hus så finns det ju inget som hindrar er, men att ni skulle behöva flytta pga för små sovrum, det tycker jag inte. Men rätt hus = kör på. I mina ögon i alla fall.

Vi bor på 80 kvm, har två sovrum och två allrum, varav det ena allrummet har vi som sovrum och de två sovrummen som "barnrum". Funkar det också.
  • Angels
    Hestia skrev 2012-10-21 16:35:31 följande:
    Lena - tror du det är så lång tid? Då kommer ju saken i ett annat läge. Jag har tänkt kanske fem, då är äldsta sonen 9 år gammal.
    Beror nog på hur barnen är. Om det gäller två söner så är det säkert lättare än om det är en son och en dotter som ska dela rum långt upp i åldrarna.

Min sambos två äldsta delar rum hos sin mamma. De är 12 och 16 år gamla. Kan säga att jag själv hade inte varit road över att dela rum med ett 4 år yngre syskon när jag var 16 år, men alla är ju faktiskt olika och finns det inga alternativ, så är det ju förstås lättare också.

Skulle dock inte tro det är några större problem med att dela rum till dess er son är 10-12 år i alla fall.
Svar på tråden Har vi för små barnsovrum??