Inlägg från: Winterfell |Visa alla inlägg
  • Winterfell

Varför färga/bleka hemma????

Jag färgar alltid mitt hår själv. Varför ska jag gå till en frisör och betala dyra pengar för nåt jag kan göra lika bra hemma..

• Winterfell
    Katarina2011 skrev 2012-10-22 01:12:05 följande:
    Ni som färgar håret själv hemma. Är de till liknande nyans eller en helt annan? Om ni skulle gå från jättemörk till jätteljus eller vv. skulle ni då också göra de hemma?
    Jag färgar svart och är mörkblond egentligen. 
    Har även gått från svart till platina. Hemma. 
  • Winterfell
    Elin 885 skrev 2012-10-22 08:51:21 följande:
    hur gjorde du för att gå till platina från svart? nyfiken =).
    Avfärga och sen bleka. Det tar ju inte en kväll utan det tar 3-4 omgångar med först avfärgning och sedan blekning.
  • Winterfell
    Cornellia skrev 2012-10-21 23:52:54 följande:
    Varför inte?

Jag har blekt håret i över 10 år nu, jag lovar, jag är bättre på att få fram "min" hårfärg än vilken frisör som helst.

Sen tror jag att det handlar lite om inställning till sitt hår. Jag gillar att testa nya grejer, blir det dåligt är det ju bara att klippa av det, det växer ju ut igen.
    Jag har samma inställning, blir det för slitet så är det bara att raka av.
  • Winterfell
    Iphoneflickan skrev 2012-10-22 23:03:54 följande:
    Varför går ni till outbildade frisörer och färgar? Tur att jag har en frisör som har dyra produkter och har jobbat i över 40 år som frisör. Utbildar även i Stockholm till lärlingar. Jag färgar alltid hos min frissa eftersom han vet vad dom billiga skitprodukterna innehåller för skräp. Silikon är ett av dom grejerna! Jag vet även flera som har tappat sitt hår av dessa billiga produkter man köper i matbutiker. Säger bara en sak och det är att gå till en riktigt utbildad frisör som har dyra färg märken. Jag lägget hellre pengar än håret på bordet. Även om man inte märker det nu så kommer det märkas senare i livet! ;) känn nu på ert hår hur plastiskt det känns... Ewuuu!
    Äh, det är hår. Går det åt helvete så kan man raka av sig det.
Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????