• susannapanna

Varför färga/bleka hemma????

Idag har jag befunnit mig på forumets skönhetsavdelning och FÖRVÅNATS över hur många människor som faktiskt färgar/bleker håret hemmavid. Grönt hår, gult hår, tappat hår. Jag tycker inläggen säger allt; gå till en utbildad frisör från början, för sjutton!

Jag har aldrig vågat och skulle aldrig trixa med hårfärgen hemma.

Ni som gör det och inte själva är utbildade frisörer: varför? 

• Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????
  • Gladskit

Blekt hade jag aldrig gjort. Ska man göra slingor så vill man gärna få det snyggt, så att de börjar nära hårbotten, så att inte håret skadas osv.
    Men slänga in en toning då och då om man vill ha en mörkare nyans och/eller bara få lite glans. Det ser jag inget konstigt med.

• Winterfell

Jag färgar alltid mitt hår själv. Varför ska jag gå till en frisör och betala dyra pengar för nåt jag kan göra lika bra hemma..

• trytofindme

Men tappar man håret eller får det grönt lär man knappast följa anvisningarna på förpackningen. Jag skulle aldrig gå till en frisör och färga mitt hår för flera hundra mer än om jag gör det själv. Men då är jag i och för sig varken särskilt ytlig eller slösaktig.

En liten motfråga då, varför gå till en frisör och göra det?

• Bysan

Färgat och tonat har jag alltid gjort själv och det blir lika snyggt som hos en dyr frissa...

• isabellasmamma

jag har alltid färgar och blekt håret hemma och har aldrig varit med om att det har blivit grönt eller tappat håret!
    gult  och orange har det blivit med det beror ju helt och hållet från vilket färg jag bleker ifrån.

jag känner varför ska jag gå och lägga en massa pengar på något som jag kan göra själv hemma och resultatet blir oftast bättre!

har gått till en frisör en gång för att färga håret och kommer aldrig göra det igen för fy fan vilket dåligt resultat det blev fick färga om det när jag kom hem för att det skulle bli bra! 

• Bysan

Enda gången jag färgade håret hos en frissa, fick jag så mycket överskottsfärg så jag förstörde ett örngott. Det bara dröp färg när jag tvättade ur det sen, aldrig mer. Och som inlägget ovanför skrev, det blir fan snyggare när jag gör det själv.

• Binibü

Färgar alltid hemma, blir lika bra som hos en frisör men väldigt mycket billigare...

• Annaeu

Priset så klart!

Färgade håret i våras hos en frisör och det gick på över 1000-lappen!
    Klippning, blekte utväxten och färgade resten av håret.
    Det varken vill eller har jag råd att göra så ofta som jag skulle vilja.

Sen tycker jag det är kul att fixa håret själv, billigt lördagsnöje när man vill göra något nytt med håret.
    Oftast får jag ett infall och bestämmer mig här och nu för köpa färg. Det är lite spännande att se hur det blir. och det blir ju inte helt åt skogen.              

• stingrocka

Va!?? 

Jag har färgat håret i typ hundra år, har aldrig misslyckats. Har både färgat, och gjort slingor.

Jag färgar regelbundet, så att gå till frissan, och betala alla dessa pengar skulle aldrig gå ihop sig.

Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????