Varför färga/bleka hemma????
Färgat och tonat har jag alltid gjort själv och det blir lika snyggt som hos en dyr frissa...

Färgat och tonat har jag alltid gjort själv och det blir lika snyggt som hos en dyr frissa...

Enda gången jag färgade håret hos en frissa, fick jag så mycket överskottsfärg så jag förstörde ett örngott. Det bara dröp färg när jag tvättade ur det sen, aldrig mer. Och som inlägget ovanför skrev, det blir fan snyggare när jag gör det själv.

OBS kopierat från annan sida.

Fråga: Varför får några ett gult/orange resultat vid blekning?
Svar: Alla naturliga hår innehåller varma pigment (gula & röda). Ju mörkare håret är desto mer röda pigment innehåller det. Vid en blekningsprocess bleks de egna pigmenten bort gradvis och innehåller håret då mycket röda pigment, tar det längre tid för håret att bli helt vitt. Därför är det viktigt att man noggrant kontrollerar färgen under verkningstiden och använder en produkt som kan bleka håret tillräckligt många nyanser. Blir håret åt det gula hållet, kan man försöka korrigera det med en hårfärg som innehåller violetta och blå pigment som Brilliance 811. Eller vid slingor, så kan man använda silver schampo, balsam eller inpackning