Inlägg från: susannapanna |Visa alla inlägg
  • susannapanna

Varför färga/bleka hemma????

Idag har jag befunnit mig på forumets skönhetsavdelning och FÖRVÅNATS över hur många människor som faktiskt färgar/bleker håret hemmavid. Grönt hår, gult hår, tappat hår. Jag tycker inläggen säger allt; gå till en utbildad frisör från början, för sjutton!

Jag har aldrig vågat och skulle aldrig trixa med hårfärgen hemma.

Ni som gör det och inte själva är utbildade frisörer: varför? 

• Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????
  • susannapanna

Ja, priset är ju sannerligen en anledning, verkar det som. 

Jag skulle också tycka att om jag fick samma resultat som hos frisören men det skulle kosta mig 150 kr (eller vad nu en hemmafärgningsprodukt kostar) så skulle jag också kanske prova på.

Men det räcker tyvärr att gå till närmaste galleria eller torg så ser man dåliga hemmablekningar vart man än vänder sig! Det kan ju omöjligt vara en frisör som ligger bakom dessa gulfula barr...???

• susannapanna
    trytofindme skrev 2012-10-21 20:09:20 följande:
    Hur vet du att du får ett bättre resultat hos frissan om du aldrig har provat hemma själv någon gång?

Sen kanske det kan vara skillnad, men hur mycket skillnad, och vad är mest prisvärt?
    Det vet jag inte. 

Men jag har aldrig sett en snygg hemmablekning/slingning, så därför vågar jag inte testa. 

• susannapanna

Också: en naturlig färg är nog i de flesta fall hundra ggr snyggare än en dålig färgförändring.

• susannapanna
    Iphoneflickan skrev 2012-10-22 23:03:54 följande:
    Varför går ni till outbildade frisörer och färgar? Tur att jag har en frisör som har dyra produkter och har jobbat i över 40 år som frisör. Utbildar även i Stockholm till lärlingar. Jag färgar alltid hos min frissa eftersom han vet vad dom billiga skitprodukterna innehåller för skräp. Silikon är ett av dom grejerna! Jag vet även flera som har tappat sitt hår av dessa billiga produkter man köper i matbutiker. Säger bara en sak och det är att gå till en riktigt utbildad frisör som har dyra färg märken. Jag lägget hellre pengar än håret på bordet. Även om man inte märker det nu så kommer det märkas senare i livet! ;) känn nu på ert hår hur plastiskt det känns... Ewuuu!
Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????