Inlägg från: trytofindme |Visa alla inlägg
  • trytofindme

Varför färga/bleka hemma????

Men tappar man håret eller får det grönt lär man knappast följa anvisningarna på förpackningen. Jag skulle aldrig gå till en frisör och färga mitt hår för flera hundra mer än om jag gör det själv. Men då är jag i och för sig varken särskilt ytlig eller slösaktig.

En liten motfråga då, varför gå till en frisör och göra det?

• trytofindme
    susannapanna skrev 2012-10-21 19:42:27 följande:
    Jag skulle också tycka att om jag fick samma resultat som hos frisören men det skulle kosta mig 150 kr (eller vad nu en hemmafärgningsprodukt kostar) så skulle jag också kanske prova på.

Hur vet du att du får ett bättre resultat hos frissan om du aldrig har provat hemma själv någon gång?

Sen kanske det kan vara skillnad, men hur mycket skillnad, och vad är mest prisvärt?
  • trytofindme
    susannapanna skrev 2012-10-21 20:24:27 följande:
    Men jag har aldrig sett en snygg hemmablekning/slingning, så därför vågar jag inte testa. 

Men hur kan du veta det egentligen? Jag skulle nog kunna garantera att du sett hemmablekningar som sett bra ut utan att du vetat att det är just hemmablekningar.

Varför betala dyra pengar för något man kan få väldigt mycket billigare är ju min fråga.
Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????