Inlägg från: Catti41 |Visa alla inlägg
  • Catti41

Varför färga/bleka hemma????

Jag är 41 år. Jag har färgat håret själv sedan jag var 15. Jag har aldrig fått grönt hår eller misslyckats med en färgning. Mitt incitament för att gå till en frisör för färgning är därför lågt. Jag kan dock numera tänka mig att göra det eftersom det inte är en ekonomisk fråga för mig längre, och för att ett frisörbesök känns som egentid och det vore trevligt att slippa städa badrummet efteråt. Men för resultatets skull, mja.

• Catti41

Nepp, jag ljög. Jag var ofta hårmodell för typ tio år sedan och då färgade de ofta håret, inte alltid, men ofta. Det blev helt ok, men inte är det värt prisskillnaden rent utseendemässigt.

• Catti41
    Katarina2011 skrev 2012-10-22 01:12:05 följande:
    Ni som färgar håret själv hemma. Är de till liknande nyans eller en helt annan? Om ni skulle gå från jättemörk till jätteljus eller vv. skulle ni då också göra de hemma?

Nu för tiden börjar jag bli lite silvrig i håret så jag småbleker det i en askblond nyans, och har använt samma märke och färgnyans i två år tror jag, vilket är rekord för att de silvriga ska smälta in snyggt och se ut som slingor. Annars har jag haft alla nyanser som finns typ. Platina, knallrött, mahogany, svart, och vid ett tillfälle under studenttiden typ knallorange... Och trefärgat och slingat och mörkt underhår och ljust ovanhår när det var inne osv osv...

Det tar ju lite mer tid och jobb att byta nyans, men det är inte omöjligt.
Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????