• Coyote

Varför färga/bleka hemma????

För att till och med min frisör har sagt åt mig att jag kan göra det hemma, för att det blir billigare och lika bra.

• Coyote
    Jennie med ie skrev 2012-10-21 23:44:26 följande:
    Min också. Inte blonderingen men om jag skulle återgå till rött/rödbrunt t ex.
    Ja, precis. Jag använder oftast brunt i olika nyanser och det "går" inte att misslyckas med, inte så det blir helt galet tokigt i alla fall.
  • Coyote
    Jennie med ie skrev 2012-10-21 23:50:52 följande:
    Nej det är svårt åtminstone Och dagens färger är generellt mer skonsamma än de för typ 20 år sedan.
    Det går säkert, om man lämnar färgen i ett par timmar eller så. Men normalt, om man följer instruktionerna någorlunda, så riskerar man bara att det blir lite annan nyans än man trott och förväntat sig. Jag betalar hellre någon hundring än 700 för att få till en liten färgskillnad.
  • Coyote
    Cornellia skrev 2012-10-21 23:56:31 följande:
    Som sagt, jag har inte samma inställning.
    Har sånt hår som växer som ogräs, att klippa det kort är ingen katastrof det är långt igen innan jag vet ordet.
    Känner samma sak, jag är inte så sentimental med mitt hår, det är liksom hår. Och det tål en hel del. Och som tur är klär jag i kort hår också.
  • Coyote
    Iphoneflickan skrev 2012-10-22 23:03:54 följande:
    Varför går ni till outbildade frisörer och färgar? Tur att jag har en frisör som har dyra produkter och har jobbat i över 40 år som frisör. Utbildar även i Stockholm till lärlingar. Jag färgar alltid hos min frissa eftersom han vet vad dom billiga skitprodukterna innehåller för skräp. Silikon är ett av dom grejerna! Jag vet även flera som har tappat sitt hår av dessa billiga produkter man köper i matbutiker. Säger bara en sak och det är att gå till en riktigt utbildad frisör som har dyra färg märken. Jag lägget hellre pengar än håret på bordet. Även om man inte märker det nu så kommer det märkas senare i livet! ;) känn nu på ert hår hur plastiskt det känns... Ewuuu!
    Äh, det är HÅR vi pratar om, inte något superduperviktigt som bara måste ha det bääääästa. Det duger med hemmafärgning för mig.
Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????