• Anonym (Tessan)

Fenomenet kaninkokerskor?

Funderat på det där med kaninkokerskor. Egentligen är det väl så att hade det inte funnits män som lekt med kvinnornas känslor, som sätter sig i situationer där hela ens familj kan komma till skada skulle det så gått som aldrig hända att en kvinna kommer hem och kokar ens barn kaniner? Är det inte någon som tycker att männen är en del av själva problemet?

Absolut tycker jag inte att det är normalt att jaga människor, koka kaniner och knivhota, låssas vara gravid och andra sjuka saker. Men hade aldrig männen bjudit upp till vals hade det väl ändå aldrig hänt?? Varför utsätter de ens sig för risken att få en kaninkokerska på kroken???

• Svar på tråden Fenomenet kaninkokerskor?
  • Anonym

vad då kaninkokerskor? vad sjutton är det? aldrig hört talas om fenmenet

• Anonym (Tessan)
    Anonym skrev 2012-10-21 21:39:32 följande:
    En jätte gammal film. En vän är otrogna mot sin fru med en kvinna. Det umgås har det bra sen blir hon helt galen så hon tar hans barns kanin och stoppar den i kokande vatten. Farlig förbindelse heter filmen.... Men hade han inte varit otrogen från början hade han inte gett henne falska förhoppningar. Han lekte ju trots allt med hennes känslor???
  • murarn P
    Anonym skrev 2012-10-21 21:39:32 följande:
    Kvinnor som blir besatta av män som ratat dem. Uttrycket är hämtat från filmen "Farlig förbindelse". (Glen Close är en himla bra skådis)

Jag tror ärligt talat inte att det har med könet att göra utan personligheten.

• Anonym (Tessan)
    murarn P skrev 2012-10-21 21:46:38 följande:
    Kvinnor som blir besatta av män som ratat dem. Uttrycket är hämtat från filmen "Farlig förbindelse". (Glen Close är en himla bra skådis)

Jag tror ärligt talat inte att det har med könet att göra utan personligheten.

Jo, men jag menar varför är han ens otrogen med henne, äter middag med henne m.m Han utsätter sig ju någonstans för en risk att hon ska få känslor??
  • murarn P
    Anonym (Tessan) skrev 2012-10-21 21:45:32 följande:
    En jätte gammal film. 

Jisses, vad är då jag som var runt 30 när den kom och jag såg den på bio. En dinosaurie antagligen. 

Tröstar mig med att Glen Close är ännu äldre.

Alla relationer grundar sig väl på känslor och vad det sen blir av känslor och relationer vet man ju inte innan. (Tack och lov)

Jag menar många, många är ju otrogna utan att detta händer. Dvs han visste ju inte att Alex var sådan personlighet som utvecklade besatthet. 
  • Anonym (Tessan)
    murarn P skrev 2012-10-21 22:03:33 följande:
    Jisses, vad är då jag som var runt 30 när den kom och jag såg den på bio. En dinosaurie antagligen. 

Tröstar mig med att Glen Close är ännu äldre.

Alla relationer grundar sig väl på känslor och vad det sen blir av känslor och relationer vet man ju inte innan. (Tack och lov)

Jag menar många, många är ju otrogna utan att detta händer. Dvs han visste ju inte att Alex var sådan personlighet som utvecklade besatthet. 

Nej men hade han aldrig gett henne lillfingret hade hon aldrig kommit in i hans liv?
  • Pudding

Det är ju bara en film vars budskap är att man inte ska vara otrogen för då kan det gå åt helvete. Inte så att det är särskilt många kvinnor som blir bindgalna bara för att mannen inte vill lämna sin fru för henne.

Men annars är det väl solklart att mannen själv är en del av problemet om han är otrogen.

• Anonym (Tessan)
    Pudding skrev 2012-10-21 22:20:29 följande:
    Det är ju bara en film vars budskap är att man inte ska vara otrogen för då kan det gå åt helvete. Inte så att det är särskilt många kvinnor som blir bindgalna bara för att mannen inte vill lämna sin fru för henne.

Men annars är det väl solklart att mannen själv är en del av problemet om han är otrogen.

Nej, det är väl ett fåtal kvinnor som blir så. Men när mannen ändå uppmuntrar det? Går och äter middag, promenader, åker på weekends m.m Och sen blir hon galen? Visst att inte det är okej att göra vad som helst med männsikor, men många killar leker samtidigt med kvinnornas känslor...
  • Pudding
    Anonym (Tessan) skrev 2012-10-21 22:32:37 följande:

Nej, det är väl ett fåtal kvinnor som blir så. Men när mannen ändå uppmuntrar det? Går och äter middag, promenader, åker på weekends m.m Och sen blir hon galen? Visst att inte det är okej att göra vad som helst med männsikor, men många killar leker samtidigt med kvinnornas känslor...
    Mannen ändå uppmuntrar vad? Känslor? Det är okej att känna sig sviken och sårad, t o m av en gift man med barn (som man rimligtvis borde inse inte kommer att lämna familjen), personligen skulle jag antagligen förlora min tro på kärlek över huvud taget om jag råkade ut för det. Men där tycker jag att gränsen går.

Skulle jag istället bli besatt av mannen och förfölja honom och hans familj menar jag att det trots allt är jag själv (och möjligen en sjukdom?) som gör det och ingen annan. Men visst, man skulle kunna hävda att han själv har bäddat sin säng och måste ligga i den. Utan tvekan hade det ju aldrig hänt om han hade hållit sig till sin fru till att börja med. Det rättfärdigar dock inte vilket beteende som helst.

• Anonym

Tycker inte att resonemanget håller alls. Vad är skillnaden mot att en person i ett "vanligt" förhållande tappar känslorna och gör slut? Bör man alltid ha förståelse för att en person som blir lämnad beter sig hursomhelst? Om jag, till exempel, lämnar min man och han blir galen och ger sig på mig, har jag "bäddat för det" då?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-22 16:38:04 följande:
    Tycker inte att resonemanget håller alls. Vad är skillnaden mot att en person i ett "vanligt" förhållande tappar känslorna och gör slut? Bör man alltid ha förståelse för att en person som blir lämnad beter sig hursomhelst? Om jag, till exempel, lämnar min man och han blir galen och ger sig på mig, har jag "bäddat för det" då?

Ja precis eller som den där docenten på karolinska som skar av sin frus läppar. Hon hade också bäddat för det genom att vara otrogen. Är man otrogen så får man skylla sig själv eller hur?
  • Pudding
    Anonym skrev 2012-10-22 21:32:11 följande:

Ja precis eller som den där docenten på karolinska som skar av sin frus läppar. Hon hade också bäddat för det genom att vara otrogen. Är man otrogen så får man skylla sig själv eller hur?
    Nej gud nej, det är då verkligen inte så jag menar, ingen förtjänar att bli straffad och ingen har rätt att begå brottsliga handlingar för att hämnas en upplevd orätt.

Däremot kan ju otroheten få andra mer rimliga konsekvenser, som man borde räkna med kan hända om man väljer att vara otrogen. Som t ex att ens partner får vetskap om det på ett eller annat sätt och vill avsluta förhållandet.
  • Anonym
    Pudding skrev 2012-10-22 23:04:16 följande:
    Nej gud nej, det är då verkligen inte så jag menar, ingen förtjänar att bli straffad och ingen har rätt att begå brottsliga handlingar för att hämnas en upplevd orätt.

Däremot kan ju otroheten få andra mer rimliga konsekvenser, som man borde räkna med kan hända om man väljer att vara otrogen. Som t ex att ens partner får vetskap om det på ett eller annat sätt och vill avsluta förhållandet.

Var inte riktat åt dig utan TS
  • Pudding
    Anonym skrev 2012-10-22 23:13:27 följande:

Var inte riktat åt dig utan TS
    Jag förstår det, men det var jag som använde "bäddad säng"-metaforen.
  • Anonym (Tessan)

Jag menar inte att man får begå kvinnor ska få bli helt galna och så för att det blivit "lurade". Men om en man med barn tar in en kvinna i sitt hem, äter middag med henne och älskar med henne i sin och sin frus säng. Då har han samtidigt tagit en risk för att hon en dag ska ställa sig utanför huset och skrika att han är ett jävla svin som är otrogen. Det är inte brottsligt eller att hon berättar ALLT för kvinnnan. Det kan vara illa nog. Men hade han inte gjort alla snesteg så hade nog inte så många gått och skrikit sådana saker. Menar inte just koka kaniner men män som leker med kvinnors känslor.... Har själv inga planer på att skälla ut någon då jag är väldigt lycklig i min relation. Men har tidigare varit med om att män på facebook tagit kontakt och vill gå på dejt. Vi det tillfället var de en man i mitt bostadsområde och jag träffade honom vid ett flertal tillfäällen på bussen, tunnelbanan med och utan sina barn. Jag hade ju kunnat säga det högt inför alla att "du är en sjuk människa som inte har något problem med att bedra din fru".....

Svar på tråden Fenomenet kaninkokerskor?