Anonym (Tessan) skrev 2012-10-21 22:32:37 följande:
Nej, det är väl ett fåtal kvinnor som blir så. Men när mannen ändå uppmuntrar det? Går och äter middag, promenader, åker på weekends m.m Och sen blir hon galen? Visst att inte det är okej att göra vad som helst med männsikor, men många killar leker samtidigt med kvinnornas känslor...
Mannen ändå uppmuntrar vad? Känslor? Det är okej att känna sig sviken och sårad, t o m av en gift man med barn (som man rimligtvis borde inse inte kommer att lämna familjen), personligen skulle jag antagligen förlora min tro på kärlek över huvud taget om jag råkade ut för det. Men där tycker jag att gränsen går.
Skulle jag istället bli besatt av mannen och förfölja honom och hans familj menar jag att det trots allt är jag själv (och möjligen en sjukdom?) som gör det och ingen annan. Men visst, man skulle kunna hävda att han själv har bäddat sin säng och måste ligga i den. Utan tvekan hade det ju aldrig hänt om han hade hållit sig till sin fru till att börja med. Det rättfärdigar dock inte vilket beteende som helst.