• Anonym

Fenomenet kaninkokerskor?

vad då kaninkokerskor? vad sjutton är det? aldrig hört talas om fenmenet

• Anonym

Tycker inte att resonemanget håller alls. Vad är skillnaden mot att en person i ett "vanligt" förhållande tappar känslorna och gör slut? Bör man alltid ha förståelse för att en person som blir lämnad beter sig hursomhelst? Om jag, till exempel, lämnar min man och han blir galen och ger sig på mig, har jag "bäddat för det" då?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-22 16:38:04 följande:
    Tycker inte att resonemanget håller alls. Vad är skillnaden mot att en person i ett "vanligt" förhållande tappar känslorna och gör slut? Bör man alltid ha förståelse för att en person som blir lämnad beter sig hursomhelst? Om jag, till exempel, lämnar min man och han blir galen och ger sig på mig, har jag "bäddat för det" då?

Ja precis eller som den där docenten på karolinska som skar av sin frus läppar. Hon hade också bäddat för det genom att vara otrogen. Är man otrogen så får man skylla sig själv eller hur?
  • Anonym
    Pudding skrev 2012-10-22 23:04:16 följande:
    Nej gud nej, det är då verkligen inte så jag menar, ingen förtjänar att bli straffad och ingen har rätt att begå brottsliga handlingar för att hämnas en upplevd orätt.

Däremot kan ju otroheten få andra mer rimliga konsekvenser, som man borde räkna med kan hända om man väljer att vara otrogen. Som t ex att ens partner får vetskap om det på ett eller annat sätt och vill avsluta förhållandet.

Var inte riktat åt dig utan TS
Svar på tråden Fenomenet kaninkokerskor?