• Saheell

    Det kallas PSD, igår hände det oss...

    Jag vet inte var jag ska börja, jag vet inte vad jag ska skriva. Igår kom den värsta tänkbara dagen vi någonsin kunnat föreställa oss. Jag lever i min egen mardröm.

    Vi hade varit på en promenad, jag och min man, vår son och dotter. Jag hade dottern i bärselen, som jag alltid har. Hon somnade i den, som hon alltid gör. Vi kom tillbaka från promenaden, jag lägger henne i sin vagn så hon får sova vidare. Hon rycker till och knorrar lite, som hon alltid gör. 

    Vi äter vår middag. Vi ringer barnens farmor och säger att vi kommer snart. Jag ska bara väcka tjejen och ge henne mat först. Jag går in till henne. Jag tar av täcket. Hon är helt blå, jag ser inget liv i min lilla tjej. Jag skriker, skriker och skriker. Det skriket som kom ur min hals. Det skriket. Herregud. 

    Min man kommer, tar upp henne, skakar henne. Hon lever inte. Herregud, hon andas inte. Jag ringer 112, ambulansen kommer inom fem minuter. De tar över den påbörjade hjärtlungräddningen. Dom håller på i över en timme. Det är lönlöst. Jag visste redan vid vagnen att hon inte levde mer. Det finns inget kvar. Hon är helt död. Herrgud.

    Min lilla tjej. Tre månader. Min lilla tjej. Fy fan. Ta mig istället. Snälla gör så hon kommer tillbaka! Min lilla tjej!

    Hur ska vi någonsin kunna leva med det tomrummet jag känner nu? Jag vill bara gå och hämta henne i sängen eller vagnen. Känns som att hon ligger där och sover bara och snart kommer hon vakna. Snart kommer hon knorra igen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-24 20:46
    Tack alla för ert stöd. Det behövs verkligen i denna situation. Vissa stunder är jag/vi stark och känner att jag kan ta tag i vad som helst. Andra sekunden vill jag bara falla ihop och aldrig mer öppna ögonen. Dock måste vi fixa detta för sonens skull. Vi måste!

  • Svar på tråden Det kallas PSD, igår hände det oss...
  • aysn

    Det gör så ont att läsa detta. Jag önskar att jag kunde ge någon sorts tröst, men jag vet att det inte finns någon. Du ska veta att jag tänker på er!

  • Kimban

    Det gör ont i mitt hjärta när jag läser...

    Jag beklagar er sorg ingen skall behöva gå igenom detta, att mista ett barn!
    Jag tänker på er!

  • Dr to be

    Åh så fruktansvärt. Jag kan inte säga annat än Beklagar. Hoppas ni har mycket stöd från nära och kära.... så otroligt fruktansvärt..

  • Besa

    Fy fan jag gråter och lider med dig 😰😰 beklagar verkligen djupet från mitt hjärta att er UNDERBARA dotter fick lämna er. Jag förlorade min dotter i magen v39 tanken att jag fick födda ett dödfött barn var hemsk. Livet efter hennes bortgång var fruktansvärt finns inte ord att beskriva 😰😰 vi tog en dag i taget och försökte göra vardagen så normal så möjligt, för att mina levande barn som jag hade hemma mådde jätte dårligt när jag bara lång i min säng och min lilla värld. Usch jag skickar en STOR STOR TRÖSTKRAM TILL ER.. Ta hand om dig själv och din man kram 🌺🌺

  • viseversa

    Å fy!! Vet inte vad jag ska skriva. Finner inga ord som passar detta fruktansvärda! Beklagar detta så mycket! Det värsta som kan hända.

  • Frontline

    Usch fy vad hemskt, jag beklagar sorgen av hela mitt hjärta och kan inte i min vildaste fantasi förstå hur jobbigt det är för er.
    {#emotions_dlg.flower}


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Saheell
    YummyMami skrev 2012-10-23 09:00:32 följande:
    Beklagar sorgen! Plötslig spädbarns död är så grym och inga svar finns heller till att varför. Så snälla du, sök inte efter "om", för de finns inte!
    Har gått igenom alla om redan... Det är omöjligt att inte tänka så. Tänk om jag bara hade...
  • kiara

    Åh...jag gråter och gråter när jag läser detta! Fy f*n vad livet är orättvist ibland. Vet inte vad jag skall skriva förutom att jag beklagar så mycket och att ni måste ta hand om varandra...önskar jag kunde hjälpa på något sätt...kramar!

  • YummyMami
    Saheell skrev 2012-10-23 09:17:13 följande:
    Har gått igenom alla om redan... Det är omöjligt att inte tänka så. Tänk om jag bara hade...



    Förstår dig, för många år sen var jag i en krissituation. Då lärde jag mig en värdefull läxa vilket jag skall försöka ge vidare till dig. Den går så här, "skuld är en egenvald börda att bära". Den meningen gav mig styrka att förneka den dränerande känslan. Och så styrktes jag till saker vilka behövdes tas hand om och gav utrymme för att känna känslor vilka var viktiga.
Svar på tråden Det kallas PSD, igår hände det oss...