Inlägg från: skrotlotta84 |Visa alla inlägg
  • skrotlotta84

PPP

Hejsan, måste få ta upp den här tråden igen. Jag har nyligen fått denna diagnos.. Rena skit sjukdomen. Har så ont i mina fötter att de inte går att beskriva. Smörjer med elocon och har duoderm plattor som jag lappar fötterna med. Med de sprider sig hela tiden, snart har jag mellan alla tårna och helt skinnfri. Och hur lätt är det att lappa tårna? De går inte. Händerna spricker och fjällar. Känner mig jätte äcklig och går runt med bomulls handskar hela tiden. Men en sak jag måste få fråga som ingen av er har skrivit om.. Som i och för sig är ganska privat. Men jag har fått bölder i ljumskarna och underlivet.. Jag har inte haft detta innan så jag antar att även detta kommer av PPP'n.. Ingen som märkt av detta? Hoppas någon fortfarande kollar lite på denna tråd så jag kanske får nå svar. Kram Elin

• skrotlotta84

Ok, ja dessa bölder är otäcka.. har även 2 st i ena handen. Och dom gör oxå ont. Jag har tidigare solat för mina atopiska eksem men inte för detta. Har än så länge inte fått så mycket läkar hjälp tycker jag, fick diagnosen förra veckan och hon sa bara "smörj med kortison och använd duoderm plattor", så de var den hjälpen.. Händerna har jag försökt smörja med kortison men de kliar så förbaskat att jag kan inte ha de. Händerna smörjer jag bara med Aco's skyddande handsalva, blir nästan som att smörja med vit vaselin med den torkar iaf inte ut huden. Jag har fått höra om nått som heter sprängticka som ska växa björken. Jag har inte testat detta än men har fått det rekommenderat detta av en vän. Och går man in på nätet och läser om de så låter de bra iaf. Så är ni intresserade av naturmedicin så gå in och läs om de. Jag har funderat på att gå till en homeopat oxå men har inte kommit så långt med detta än. All hjälp man kan ev få känns viktig. Tack för att jag får någon att prata med detta om:)

• skrotlotta84

Ok, ja smörjer bara med kortison på fötterna ja. Locobase har jag hört talas om, ska ta och kolla upp de. Tack!! Ska testa koka sprängtickan om någon dag så får vi väl se om de har någon verkan och hur lång tid det tar innan de börjar verka.

Svar på tråden PPP