Inlägg från: Louise8503 |Visa alla inlägg
  • Louise8503

PPP

Hej!

Jag har haft små små varblåsor i flera år och ingen har vetat vad det är. Har varit hos många hudläkare som bara har sagt att det är något slags eksem. Har testat i princip ALLA kortisonkrämer och ljusbehandling, när jag fick ljusbehandling hade jag även sår och liknande på ben och armar. Men efter jag fick min dotter för 3 år sedan har det blivit bättre. Men nu måste jag ha hittat ett svar på vad det kan vara. Det måste vara PPP! Det är precis så jag har det, symptomen stämmer exakt! Fast jag nog har en mild variant. Får blåsor på fötterna, vid sidan om hälen, i handflatorna och på fingrarna. Ingenting på armar och ben längre. Förutom ett "sår" eller nu vad man ska kalla det jag haft vid ankeln i flera år som inte läker.. Just nu är det ganska bra.. Några stycken blåser under fötterna och endast ett finger är ömt pga av att jag precis haft blåsor och fingret läker så huden är tunn. Jag är 110% säker att det är PPP! Jag fick en riktig aha upplevelse när jag läste denna tråden, precis så här är det. Men hur ska jag gå tillväga nu? Hur vet man att det verkligen är PPP?
    Har som sagt väldigt dålig erfarenhet av hudläkare.... Ska jag kontakt en läkare och be dom utreda för detta? Eller ska jag vänta tills jag får mer blåsor? Just nu är det väldigt väldigt lite.. Men det blir alltid värre på vintern. Lite oroad över ledproblemen som kan uppstå också. Har problem med mina knän till och från.

Tacksam för tips och råd!

Louise

Svar på tråden PPP