• Naxx

PPP

När jag läser vad alla har skrivit så är det som att läsa om mig själv... Har under minst 15-16 år fått små blåsor (1-2 mm stora) i hela handflatorna & på fingrarna. När det blir för mkt på "samma ställe" så växer dom ihop & blir till en stor (ca 5-7mm) blåsa... Det både kliar fruktansvärt mycket, samt gör jätteont. När det är som värst kan jag knappt hålla nycklar eller en mobil i händerna... I blåsorna är det en klar men Geggig vätska.. Jag får det oftast när det är varmt. Under de senaste åren har dom ploppat upp lite när som & året runt.. Just nu ser mina fingrar ut som att jag slitit bort skinnet bitvis lager för lager.... Brukar oxå få på sidorna av hälarna & en sommar när jag var i Slovenien (hade vart i Italien under dagen) så hade jag fått fullt av blåsor på fötterna som kliade.... Kommer ihåg att jag var hos läkaren när jag var 15-16 år men då gjorde dom bara lite allergitester utan resultat, sen var det inget mer med det... Har provat olika sorters krämer men inget funkar.. Blir så begränsad när dessa förbannade blåsor dyker upp.. Är idag 28,5 år... Vad tror ni?? Är det detta PPP eller tror ni det är något annat?? :/

• Naxx

Sökte på PPP (bilder) på Google & hittade flera bilder som var exakt som mina händer brukar vara.... Närbild på 2 fingrar & det skulle kunna vara mina... (det är inte mina fingrar).. Efter ca 15 år verkar jag ha "fått" en diagnos. Känns bra på ett sätt men har ingen aning om hur man behandlar?? :S

• Naxx
    Raniaja skrev 2014-08-22 22:59:56 följande:

Jag har precis samma problem i ca 6 år. Är 33 år ????. Ännu värre att jag jobbar med barn som tycker de ser obehaglig ut, men jag älskar mitt jobb och vill inte lämna det. Jag kommer från Libanon och många som har haft samma problem har lyckats bli av med det genom arabisk medicin. De äldre som är kunniga har hjälpt många. Jag når aldrig fram till den rätte personen men när jag gör det så lovar jag alla som har samma bekymmer att dela med mig om vad jag har använt. En ed ????

Vad heter den medicinen? Min mammas man är från Libanon. Kanske dom har det där oxå. Tänkte att då kan dom köpa med sig det hem till mig, nästa gång dom åker dit. :)
  • Naxx
    Raniaja skrev 2014-08-22 22:59:56 följande:

Jag har precis samma problem i ca 6 år. Är 33 år ????. Ännu värre att jag jobbar med barn som tycker de ser obehaglig ut, men jag älskar mitt jobb och vill inte lämna det. Jag kommer från Libanon och många som har haft samma problem har lyckats bli av med det genom arabisk medicin. De äldre som är kunniga har hjälpt många. Jag når aldrig fram till den rätte personen men när jag gör det så lovar jag alla som har samma bekymmer att dela med mig om vad jag har använt. En ed ????

Vad heter den medicinen? Min mammas man är från Libanon. Kanske dom har det där oxå. Tänkte att då kan dom köpa med sig det hem till mig, nästa gång dom åker dit. :)
Svar på tråden PPP