• Tow2Mater

Jag behöver er syn på detta samt tips/råd, akut!

Så pappan jobbade medan du var foräldraledig, allt medan han hade missbruksproblem och drack sig full, misshandlade och korde rattfull....

Varfor gick du med på att bara du var foräldraledig? Barnet hade kunnat få en bättre relation till sin pappa om ni tagit en tid var. Om han är arbetslos nu kanske det är hans tur att kunna få vara foräldraledig, eller har du forbrukat alla dagarna?

• Tow2Mater
    Anonym (fucked up) skrev 2012-10-24 18:10:31 följande:
    Rattfyllan drog han på sig 3 år före vår tid, missbruksproblem hade han - ja. Misshandelsdomarna fick han innan vi träffades men han satt inne för den ena domen under vårat första år tillsammans, ett relativt kort straff satt han av.
    Hoppas verkligen inte det påverkar hur de ser på honom nu som pappa. Det vore ju vansinnigt.
  • Tow2Mater
    Anonym (fucked up) skrev 2012-10-24 18:31:46 följande:
    Hur de ser på honom NU? Med PÅGÅENDE missbruksproblematik/psykiska problem? När pappan för 3 veckor sen legat inne på beroendecentrum? Eh.. Jomenvisst.. hoppas dom bortser från det och tycker han är en bra vårdnadshavare, eller? Suck. 
    Jag pratar om en rattfylla och misshandel (ej av barnet) som hände långt innan, det borde inte påverka vårdnad av barn får man hoppas.
  • Tow2Mater
    Anonym (fucked up) skrev 2012-10-24 18:10:31 följande:
    Han skulle vara pappaledig 4 veckor i början av året dock när jag var på praktik men efter 2 dagar slog han bakut och fick panik eftersom han då förstod hur det var att vara hemma med barn, dvs är man inte föräldraLEDIG utan det krävs mycket, han valde då bort det även denna gång.
    Och du tillät honom.... (kallar inte det riktigt att kämpa).... men men, det är väl lite OT.
Svar på tråden Jag behöver er syn på detta samt tips/råd, akut!