• Anonym

Vi ska inte ha pepparkaks sången på Lucia

Idag hade vi personal möte i skolan efter att alla barn slutat (arbetar som lärare).

Det pratades om lucia, och om lucia sånger. De slog fast vid att vi ska skippa sången Vi komma vi komma från pepparkake land på lucia! Anledningen till att vi ska ta bort den är för att invandrare känner sig kränkta över att lyssna på denna sång, de syftar nog på "Så bruna så bruna" i själva melodin. Jag ÄLSKAR denna sång, och vi har haft den i alla år... Tycker ni verkligen att vi ska behöva ta bort en kär lucia sång bara för att den är kränkande? Jag är så arg att jag kokar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-24 20:16
    Vill även medge att jag INTE är någon rasist, jag håller alla barn, svarta som vita väldigt kärt...

• Svar på tråden Vi ska inte ha pepparkaks sången på Lucia
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-25 21:17:45 följande:
    Gick inte riktigt på det men det hade faktiskt kunnat hända i verkligheten för så sjuk är vår värld som vi lever i.
    Oj, klassisk SD-replik på Flashback. "OK, nu var det inte sant men det hade kunnat vara sant så låt oss hata på invandrare 100 inlägg till."
  • Anonym
    LindaEfraim skrev 2012-10-25 21:31:23 följande:
    Skit samma om det är trollmor som skriver eller inte. Diskussionen är bra för rätt som det är står vi där och någon vill förbjuda till förbannelser.
    Vem har inte kommit hem från utlandssemestern och någon har fält kommentaren "du är ju brun som en pepparkaka, röd som en kräfta.

Ska pepparkakor och kräftor förbjudas
    Tror jag upprepar svaret:

Oj, klassisk SD-replik på Flashback. "OK, nu var det inte sant men det hade kunnat vara sant så låt oss hata på invandrare 100 inlägg till."
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-25 22:41:11 följande:

• Anonym (Namn Här)
    LindaEfraim skrev 2012-10-25 22:28:57 följande:
    anonym

Oj va bitsk!
    Du överreagerar på mitt inlägg.