• Anonym

Vi ska inte ha pepparkaks sången på Lucia

Idag hade vi personal möte i skolan efter att alla barn slutat (arbetar som lärare).

Det pratades om lucia, och om lucia sånger. De slog fast vid att vi ska skippa sången Vi komma vi komma från pepparkake land på lucia! Anledningen till att vi ska ta bort den är för att invandrare känner sig kränkta över att lyssna på denna sång, de syftar nog på "Så bruna så bruna" i själva melodin. Jag ÄLSKAR denna sång, och vi har haft den i alla år... Tycker ni verkligen att vi ska behöva ta bort en kär lucia sång bara för att den är kränkande? Jag är så arg att jag kokar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-24 20:16
    Vill även medge att jag INTE är någon rasist, jag håller alla barn, svarta som vita väldigt kärt...

• Svar på tråden Vi ska inte ha pepparkaks sången på Lucia
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-25 21:17:45 följande:
    Gick inte riktigt på det men det hade faktiskt kunnat hända i verkligheten för så sjuk är vår värld som vi lever i.
    Oj, klassisk SD-replik på Flashback. "OK, nu var det inte sant men det hade kunnat vara sant så låt oss hata på invandrare 100 inlägg till."
  • Anonym
    LindaEfraim skrev 2012-10-25 21:31:23 följande:
    Skit samma om det är trollmor som skriver eller inte. Diskussionen är bra för rätt som det är står vi där och någon vill förbjuda till förbannelser.
    Vem har inte kommit hem från utlandssemestern och någon har fält kommentaren "du är ju brun som en pepparkaka, röd som en kräfta.

Ska pepparkakor och kräftor förbjudas
    Tror jag upprepar svaret:

Oj, klassisk SD-replik på Flashback. "OK, nu var det inte sant men det hade kunnat vara sant så låt oss hata på invandrare 100 inlägg till."
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-25 22:41:11 följande:

• Anonym (Namn Här)
    LindaEfraim skrev 2012-10-25 22:28:57 följande:
    anonym

Oj va bitsk!
    Du överreagerar på mitt inlägg.
    Hjärnspöken jag vet inte var du får in det i mitt inlägg att jag skulle ha det. Läs inte mellan raderna eller övertolka till max.

Folk stör sig på allt och alla. Jag stör mig på fega människor som måste vara anonyma för att våga skriva att någon annan är dum i huvudet. Det säger mer om dig än mig iaf!

La till ett namn så du skulle bli glad :)

Jag skulle vara lika anonym här om jag använde mitt användarnamn, däremot vill jag inte ha några mail så då är det bra att kunna vara anonym.

Ditt inlägg läste jag och det var olika scenarion som skulle kunna hända....hjärnspöken.

Jag frågade dig om du var dum i huvudet. Det var en oskyldig fråga.

Men om du känner dig krength så anmäl inlägget. Blir dock förvånad över din känslighet iom att ni tycker "PK folket" är så överkänsliga. Hm.

• Lindsey Egot the only one

Anonym

Öh du kan väl ta ditt sd snack någon annanstans där det hör hemma.
    Alla har lika värde vare sig man är från Europa, syd-nord Amerika, Australien, Afrika eller Asien. Vi ser alla likadana ut på insidan och det är väl det som räknas!

• Anonym (Namn Här)
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-25 22:20:57 följande:
    du behövde väl inte ta i så du sket på dig? onödigt imho

Värst vad du var passivt aggressiv.

Arg över att TS var ett troll och du inte fick ta på dig offerkoftan igen? Flört

• Jellybeanbaby

Skärp er! Varken jag eller Linda är rasister. Fjantar.

• Anonym (Namn Här)
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-25 22:54:03 följande:
    Skärp er! Varken jag eller Linda är rasister. Fjantar.

Ännu ett hjärnspöke?

Var har någon sagt att ni är rasister? 

• Jellybeanbaby
    Anonym (Namn Här) skrev 2012-10-25 22:56:20 följande:

Ännu ett hjärnspöke?

Var har någon sagt att ni är rasister? 

Hej Smecker.
  • Anonym (Namn Här)
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-25 22:56:57 följande:
    Hej Smecker.

?

...Ta det på svenska?