Estraven skrev 2012-10-27 22:26:12 följande:
Som Kjell 2 sa, det kan betyda vad som helst att de inte hört av sig. När jag var på intervju på mitt nuvarande jobb sa de att de skulle höra av sig en vecka senare, en tisdag, När det var fredag och de fortfarande inte hört av sig ringde jag, för jag hade kommit fram till att jag verkligen var intresserad och ville ha jobbet, och blev rätt nervös av att de inte hört av sig. Då sa chefen att en av kandidaterna hade blivit sjuka, så de hade varit tvungna att skjuta upp den intervjun, men att de skulle höra av sig när den intervjun blev av. Sen gick det tre veckor (!) och jag hade i princip gett upp om det jobbet-då kom min dåvarande chef in och sa att de hade ringt för att få referenser, och en timme senare ringde de från nya jobbet och sa att jag hade fått det.
Långt senare berättade en kollega vad som hade hänt. Alla hade tyckt att jag verkade vara den bästa kandidaten, men de måste ju förstås höra alla som de kallat på intervju och jag var först ut. Sen dök den person som ringt och sagt sig sjuk inte upp på det andra bokade mötet utan hade förhinder då också. Men då de hade strikta riktlinjer ang. rekrytering var de tvungna att ge personen en tredje chans (fast förväntningarna var väl kanske inte skyhöga vid det laget). Sen var personalchefen sjuk en vecka....
Kan säga att organisationen i vanliga fall fungerar mycket bra, men det finns massa saker som kan hända.
Hoppas att de ringer snart och ger besked!! Att du fått jobbet då förstås

tack för att du delar med dig med din berättelse!!Grattis till dig! Åh vad jag hoppas att jag ska få jobbet!