• Thomas66

LHCF är för de lata

Jag1977 skrev 2012-10-26 19:32:37 följande:
    det beror ju på om du vill förlita dig på ny eller äldre forskning.

finns faktiskt ganska mycket forskning som tyder på att det är kolhydrater i samband med fett som ger dessa sjukdomar, och när kolhydraterna försvinner så är fettet inte längre farligt.

sen undrar jag varför just LCHf skulle vara för lata människor? är inte alla dieter en form av genväg? jag skulle nog säga att med träning kan du gå ned en del, me kost och träning får du optimalt resultat- och precis som vi är olika på andra sätt så fungerar våra kroppar annorlunda.

Jag har dock svårt att se vad hälsovinsten är att du käkar bröd och pasta?  Jag äter antagligen precis som de allra flesta icke-lchf:are förutom att där ni lägger potatis eller pasta lastar jag på med sallad istället. onyttigt? nja, jag tvivlar.  
    Vilken nyhet? Att fett ock kolhydrater i överskott gör att man blir tjock menar du
  • Thomas66
    Bedhead skrev 2012-12-30 13:35:01 följande:
    Självklart är det en diet för oss lata.
    Ja, jag tycker det är roligare att äta random matträtt med smält ost på än att gå till gymmet. Jag blir smal och snygg och det kan knappast vara någon annans problem. 

Du har nog missförstått lite, är ju inte den smälta osten som gör dig snygg.Utan att du tränar, och inte äter massa godis, kakor och läsk
  • Thomas66
    Bedhead skrev 2012-12-30 16:12:02 följande:

Fast jag tränar ju inte. Jag ser bara till att äta mycket fett och lite kolhydrater. Det räcker.

Aha, trodde att du va lite fittare än normaltjock
  • Thomas66
    Jag1977 skrev 2012-12-30 17:41:36 följande:

Ja en nyhet är väl att man kan ta bort KH istället för fettet? Oerhört många blir ju väldigt provocerade av det och säger att det är en "genväg"- tex TS
    Hur man fördelar sina intag mellan kolisar och fett spelar ingen roll, bara att man blir lite piggare med kolisar
  • Thomas66
    Bedhead skrev 2012-12-30 17:36:26 följande:

171 cm, 58 kilo.

Låter något bättre än normalmjuk, men antagligen har du lite mer tur än andra.Alldrig tänkt tanken att du antagligen har lättare att bli rikigt fin
  • Thomas66
    Thomas66 skrev 2012-12-30 18:03:49 följande:

Låter något bättre än normalmjuk, men antagligen har du lite mer tur än andra.Alldrig tänkt tanken att du antagligen har lättare att bli rikigt fin

Om du nu hade tränat menar jag
  • Thomas66
    Biffus skrev 2012-12-30 18:10:45 följande:

Sedan så spelar vikten inte så stor roll egentligen. Om man inte tränar är det större sannolikhet att man har hög fettprocent (framförallt av det fett som år runt organen i magen), vilket är farligt oavsett vikt. Man kan faktiskt se mjuk ut trötta låg vikt. Jag själv har sett näst intill överviktig ut när jag vägde 50 kg till mina 167 cm (dock har jag en tendens att se ut att väga mer än jag gör).

Sant att vikten inte spelar någon roll, ofta är ju dom som dietar mindre fast ändå lite tjocka.
Svar på tråden LHCF är för de lata