• WillU

LHCF är för de lata

Ja jag menar att det är bara ett sätt att ta genvägar för att slippa träna. Bieffekterna kommer att komma som ett brev på posten. Ät som vanligt och rör på dig mer. Det är inte konstigare än så.

• Svar på tråden LHCF är för de lata
  • klus

LHCF? Menar du LCHF? = Low carb high fat.

Sen äter många människor LCHF av andra skäl än att gå ned i vikt, de hävdar att kroppen mår bäst av denna metod. En kompis till mig är PT och har studerat människokroppen, och han hävdar att detta är hälsosammast eftersom att vi inte behöver mycket kolhydrater osv egentligen.

Jag håller dock inte med honom, jag gillar kolhydrater. ;) 

• 2211

Genvägar? Det fungerar inte och är snarare en ursäkt till att fortsätta vara tjock för man mår ju så "bra" av det.

• Blaha

Så bara för att man äter LCHF så motionerar man inte?

• TobbePetra
    Blaha skrev 2012-10-26 18:42:10 följande:
    Så bara för att man äter LCHF så motionerar man inte?
    Jodå, Det gör man.
  • klus

För vissa fungerar det faktiskt. Jag känner många som har gått ner jättemycket av LCHF. Att minska på kolhydrater är ett tips många får, och det verkar funka. Så att säga att det inte fungerar alls och är för lata tyder på okunskap, då bör man hålla tyst istället. ;)

• Notperfect
    2211 skrev 2012-10-26 18:39:23 följande:
    Genvägar? Det fungerar inte och är snarare en ursäkt till att fortsätta vara tjock för man mår ju så "bra" av det.
    Haha fungerar inte LCHF??
  • Notperfect

Jag äter LCHF kost och tränar 5 dagar i veckan. På vilket sätt är jag lat?

• Tow2Mater

Onskar jag gillade metoden eftersom jag är ganska lat. Men tyvärr gillar jag min vita pasta och mitt vita brod alldeles for mycket. :)

Svar på tråden LHCF är för de lata