• Jag1977

LHCF är för de lata

WillU skrev 2012-10-26 19:11:06 följande:
    Jo LCHF skall det naturligtvis vara.

Det fungerar uppenbarligen om man vill minska i vikt, men det kommer med ett pris. Priset är hjärt- och kärlsjukdomar som inte syns efter 1,2,3 eller kanske ens 5-10 år. Sluta leta dieter och rör dig mer så kommer hela du bli mer frisk.
    det beror ju på om du vill förlita dig på ny eller äldre forskning.

finns faktiskt ganska mycket forskning som tyder på att det är kolhydrater i samband med fett som ger dessa sjukdomar, och när kolhydraterna försvinner så är fettet inte längre farligt.

sen undrar jag varför just LCHf skulle vara för lata människor? är inte alla dieter en form av genväg? jag skulle nog säga att med träning kan du gå ned en del, me kost och träning får du optimalt resultat- och precis som vi är olika på andra sätt så fungerar våra kroppar annorlunda.

Jag har dock svårt att se vad hälsovinsten är att du käkar bröd och pasta?  Jag äter antagligen precis som de allra flesta icke-lchf:are förutom att där ni lägger potatis eller pasta lastar jag på med sallad istället. onyttigt? nja, jag tvivlar.  
  • Jag1977
    Thomas66 skrev 2012-12-30 13:39:18 följande:
    Vilken nyhet? Att fett ock kolhydrater i överskott gör att man blir tjock menar du

Ja en nyhet är väl att man kan ta bort KH istället för fettet? Oerhört många blir ju väldigt provocerade av det och säger att det är en "genväg"- tex TS
  • Jag1977
    Thomas66 skrev 2012-12-30 18:00:54 följande:
    Hur man fördelar sina intag mellan kolisar och fett spelar ingen roll, bara att man blir lite piggare med kolisar

Där håller jag inte med. Mitt mående blir mycket bättre när jag har ett stabilt blodsocker, jag ser inga fördelar med KH faktiskt.
Svar på tråden LHCF är för de lata