Inlägg från: Anonym (äntligen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äntligen)

Jag eldade upp min mans onepiece :-(

Så fick vi äntligen ett prejudikat på att det är ok att förstöra partnerns ägodelar som man inte tycker om eller står ut med.

Jag har en lång lista på saker som jag ska slänga/bränna:
    - En del av hennes koftor/tröjor som hon envisas med att ha när hon "myser" hemma. De är fula och osexiga. Hittills har jag stått ut eftersom jag trodde det var så man gjorde men nu ver jag bättre. Tack!
    - En hel del av hennes vardagstrosor som är rätt sunkiga ärligt talat. Ska brännas ikväll när jag kommer hem.
    - Hon har också envisats med en massa löjligt pynt och prydnadskuddar här. De får mig i princip att må illa så nu blir det bål.

Kommer säkert på mer saker men det är fantastiskt att ha fått grönt kort nu på att man bara kan förstöra partnerns ägodelar, trots att hon älskar dem, helt enkelt för att jag tycker det är fult.

Tack FL för hjälpen!! Mitt liv kommer att bli så mycket bättre nu.

• Anonym (äntligen)
    Anonym skrev 2012-10-29 10:49:55 följande:
    Brydde sig TS man om TS känslor när han knatade runt i en jäkla bebisoverall, menar du?
    Är det ok att din man (om du har nån) bränner dina kläder som han tycker är fula?
  • Anonym (äntligen)

Det är väl ändå en djävligt stor skillnad på att ta hänsyn till andras känslor om man jämför:
    a) ens persons rätt/önskemål att se ut som man vill och klä sig som man önskar.
    b) att ta sig rätten att bränna andra människors ägodelar för att de inte passar

Låt oss hoppas att det ändå blir nån slags enighet runt detta..?
    Annars är ni ju kompletta idioter, om ni inte fattar vad det leder till som konsekvens...

Vem ska ha rätten i ett hem att bränna saker som är fula?
    Menar ni på fullt allvar att ni först har ett samtal med er partner. Partnern tycker att någon av dina favoritägodelar är ful och stötande men ni är inte överrens. Du hävdar din rätt att kläd dig som du själv vill för du tycker det är snyggt och bekvämt.
    - En dag när du kommer hem så har partnern bränt dina ägodelar/kläder.

Är det så ni skulle vilja ha det alltså!?

• Anonym (äntligen)

men handlar diskussionen verkligen om one-piece är snyggt eller ej?
    Jag tycker det är skitfullt, fruktansvärt men det är ju likväl en subjektiv åsikt.

Om ni har nån vettig förmåga att tänka så handlar det om något helt annat.
    VEM har rätten att bränna upp något man tycker är fullt? Vem bestämmer sånt?

Det spelar ju absolut ingen roll vilket plagg det handlar om, det är en principfråga.
    OM du har ett mysplagg, aldrig så fullt, som du väljer att gå omkring med långt mer än din partner önskar:
    - Tycker du att han har rätt att elda upp plagget som lösning på problemet?

Jag kan bara utgå ifrån att alla påhejare här tycker det skulle vara ok.

• Anonym (äntligen)

Så det är ok att man tvingar någon att se ut och klä sig på ett visst sätt för att "visa respekt"...?

Vill gärna höra er svara ja på den frågan, Sen kan ni flytta till Saudiarabien och klä er som männen önskar efterom det ju är så viktigt att "visa respekt"..

• Anonym (äntligen)

Mannen har rätt att klä sig precis hur fan han vill, precis som du har.
    Man tar upp problemet och pratar.
    Hittar man ingen lösning så får man väl släcka lysena hemma eller flytta isär. Om man inte kan komma fram till en kompromisslösning.

Men att bränna en människas kläder är så fruktansvärt lågt och respektlöst att jag skulle överväga att lämna henne. Alternativt bränna ALLT i hennes garderob som jag själv inte tyckte var ok.

I ett sånt läge har hon inget att säga, regeln är tydligen att man kan välja att bränna varandras kläder om man känner för det. Dessutom kan man komma på såna regler lite hursomhelst (jag antar att ni inte hade pratat om detta i förväg - att det är ok att bränna varandras kläder?)

Hur kan man INTE tycka det är upprörande att någon gör så här..?

MER upprörande än att partnern klär sig stötande och/eller fult..!

• Anonym (äntligen)
    Anonym skrev 2012-10-29 11:11:15 följande:
    Menar du att mannen visar TS respekt när han klär sig som en BEBIS!?
    Jag menar att det inte är intressant.  Varken du eller jag klär oss för någon annan än oss själva..
    Om du går ut, låter du din man godkänna din klädsel då?

Byter du kläder om han tycker att det är fult eller att du av någon annan anledning inte "visar respekt"?

Har man olika åsikter om sånt här som är så allvarliga att man ens överväger att bränna varandras ägodelar så är det bättre att gå isär än att starta krig på det här sättet.

Hur skulle du själv reagera om din partner hade bränt dina favoritplagg för att han upplevde (subjektivt) att du inte visade honom respekt?
    Skulle du verkligen tycka det var ok?
  • Anonym (äntligen)
    icy skrev 2012-10-29 11:12:50 följande:
    Här har vi en äkta onepiece-areDöd
    haha! :)

Nej, jag skulle inte dra på mig en sån om det var det sista plagget på jorden och -30 grader. skulle hellre gå naken då..

handlar om principfrågan för mig.
    - Att man kan använda hjärnan och tänka till lite innan man hejar på något som faktiskt bara gör relationen värre.
  • Anonym (äntligen)
    Anonym (Ångerfull) skrev 2012-10-29 11:19:28 följande:
    Jag kanske tyckte att min man såg ut som en hora i onepice-en som säljer sig till kunder med sjuka lustar ?Obsevera KANSKE KANSKE 
    Men då är det rätt alltså att elda upp partnerns kläder?
    Om han anser att du klär dig som en hora så eldar han upp dina klänningar?

Ok?
  • Anonym (äntligen)
    Anonym (Ångerfull) skrev 2012-10-29 11:43:26 följande:
    Men den eldade jag inte !!!Nu är allt aska och borta ,dragkedjan ligger i metallåtervinningen och ska till åttrevinningcentralen

ok, kul :) 
    Trodde verkligen inte det var en troll-tråd först :)

Jag tror du försöker att rationalisera dina mänskliga men felaktiga handlingar nu genom att framstå som klok och rättskaffens. INGEN tror att du i affekt bränner upp den där hemska dressen - men FÖRST ringer och köar i kommunväxeln för att få ett svar på hur miljövänligt det ev. är..
    De enda människor som skulle få för sig att göra så - vet redan reglerna  :)

Att du dessutom har suttit och sprättat bort dragkjedjan i enlighet med miljölagsiftningen..
    Tillåt mig att tvivla :)

Som sagt, om du verkligen lyckats kombinera det där galna vansinnet - att det rann över - med en iskall rationell beräknande handling.. då är du psykopat och behöver söka hjälp! ;)
  • Anonym (äntligen)
    Anonym (Ångerfull) skrev 2012-10-29 11:55:23 följande:
    Och om du tänker efter så brinner inte dragkejdor
    Tycker du verkligen att det är ett bra sätt att lösa problem på?
    Skulle du uppskatta om han gjorde motsvarande?

Jag kan bara önska dig  lycka till i relationen men jag skulle allvarligt ifrågasätta om jag skulle vara kvar i en relation om min partner inte tänkte längre än så. Otänkbart att nån skulle förstöra mina ägodelar för att de inte dög.
    Att du försvarar det är häpnadsväckande men jag antar att det är olika helt enkelt hur man vill leva och hantera relationer och konflikter.
  • Anonym (äntligen)
    Juronjaure skrev 2012-10-29 15:38:59 följande:
    Min kille har så ful dator. Jag tycker det är respektlöst av honom att låta den stå framme när mina föräldrar är på besök. Så fort vi flyttat nånstans där det finns kakelugn så bränner jag den. Jag menar... det var ju han som var respektlös FÖRST, genom att köpa en så FUL dator... Han respekterar inte mig, och då ska inte jag heller bete mig som folk. Det är väl logiskt?
    Japp!! Bara bränn och förstör. Det finns ingen gräns längre för integritet eller personliga ägodelar.
    Inte heller behöver man sätta upp några regler för sånt här i förväg utan man kan gladeligen hitta på egna regler för hemmet när partnern är borta...

"ja just det älskling, vi ändrade reglerna lite när du var hemifrån - ditt hobbyrum är spelrum nu och ditt hobbyprylar har jag slängt ut"
Svar på tråden Jag eldade upp min mans onepiece :-(