Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Jag eldade upp min mans onepiece :-(

Anonym (äntligen) skrev 2012-10-29 11:11:58 följande:
    Mannen har rätt att klä sig precis hur fan han vill, precis som du har.
    Man tar upp problemet och pratar.
    Hittar man ingen lösning så får man väl släcka lysena hemma eller flytta isär. Om man inte kan komma fram till en kompromisslösning.

Men att bränna en människas kläder är så fruktansvärt lågt och respektlöst att jag skulle överväga att lämna henne. Alternativt bränna ALLT i hennes garderob som jag själv inte tyckte var ok.

I ett sånt läge har hon inget att säga, regeln är tydligen att man kan välja att bränna varandras kläder om man känner för det. Dessutom kan man komma på såna regler lite hursomhelst (jag antar att ni inte hade pratat om detta i förväg - att det är ok att bränna varandras kläder?)

Hur kan man INTE tycka det är upprörande att någon gör så här..?

MER upprörande än att partnern klär sig stötande och/eller fult..!
    Håller med dig här (och jag är kvinna). Till 1000% håller jag med dig.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius

Fy fan vilket omoget barnsligt beteende. Sedan att så många försvar detta omogna betende säger ju bar en hel del om att det finns otroligt mycket respektlöshet. Hur fan kan man hävda att man älskar någon när man är så jäkla respektlös och omogen att man förstör dennes saker bara för att "de är ju så fula" eller "jag tröttnade på att h*n på dem".

Det spelar ingen roll vilket plagg och/eller prylar det handlar om. Så kom inte dragandes med den omogna barnsliga ursäkten "men det är ju skillnad, det är ju onepice det handlar, om och det är ju så fult plagg"

Man har fan aldrig rätt att förstöra sin partners saker OAVSETT anledning. Sedan så spelar det ingen roll om det är en onepice eller den fula vasen.
    Det är handlingen bakom som är samma, man är totalt respektlös mot sin partner och förstöra hans/hennes saker man inte själv inte gillar.

Sedan så har det aldrig med saken att göra heller "att om h*n älskar mig så skulle h*n respektera mig med inte ha plagget på sig".  Man rättfäridgar inte den egna dumma omogna handlingen genom att skuldbelägga den man är ihop med.

Samma dumma bortförklarande mönster använder en partnermisshandlare: "Jag hade inte behövt slå h*n om h*n inte gjorde som jag sa till h*n".

Så nej det finns fan ingen skillnad bara för att det handlar om en "onepice", "fula vasen" eller att slå någon.  När handlingen går ut på att man rättfärdigar den genom att skuldbelägga sin partner på ett eller annat sätt.  

P.S 2
    Till ANDRA som läser detta svar som tycker det är barnsligt:
    Jo jag har sett att det finns en liten grupp som också tycker detta är löjligt. Det är inte till er jag vänder mig till heller.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    Alvii skrev 2012-10-29 13:03:08 följande:
    Hoppas han eldar upp något åt dig, fast då skulle väl alla här grina ifall HON inte fick ha på sig det HON ville, han skulle va en mansgris och alla skulle skriva "lämna honom!"
    Exakt.
    Det har blivit en så jäkla trist mentalitet i dagens samhälle. 

• EnAnonumius
    Anonym (ja) skrev 2012-10-29 13:44:09 följande:
    Härligt med försigkomna människor med humor och handlingskraft. Du gjorde helt rätt i att elda upp hans one piece. Rent pinsam att vuxna människor har på sig detta bebisplagg.
    Själv har jag "råkat" slarva bort ett par av min mans fula glasögon (jo, han hade fler par) och hans hemska keps... 
    Om din man skulle "råka slarva bort" något du älskar och gillar. Hade du accepterat det då med?
  • EnAnonumius
    Anonym (Ångerfull) skrev 2012-10-29 16:08:40 följande:
    Folk blir ju lika upprörda som om jag hade kokat en kanin !! Hallå !En onepiece är ett dött fult plagg utan känslor
    Nej jag blir knappast upprörd av att koka kaniner. Då kaniner/harar är något som jag faktiskt käkar när tillfälle ges.
    Nu var det längesedan jag åt en god kaninstuvning, hoppas att morfar har skjutit en hare nästa gång jag hälsar på honom. 

Det är mer upprörande att se folk som är så jäkla omogna att de skall skapa ursäkter för sig själva till varför de skall ha rätt att bränna den andres kläder, misshandla, slå sönder den andres saker etc etc, och så lägger de skulle på partnern genom att säga för sig själv: "hade h*n bara gjort <fyll i valfri kass ursäkt här>, så hade jag inte behövt bränna partnerns kläder, misshandla, slå sönder den andres saker etc etc..

Det är upprörande är denna jävla självrättfärdig som DU och några andra till i denna tråden sysslar med.

Om DU var så "desperat" för att den var så sunkigt och ful så hade du kunna varit jäkligt nykter i skallen i stället och tvättat den i stället. Men att försöka indirekt/ styra över en annan människa var denna skall göra (klä sig, bete sig etc) och inte göra (klä sig, bete sig etc) är alltid fel.

Som sagt plagget är dött och känslolöst det håller jag med om.
    Ditt agerande är som plagget, d.v.s dött och känslolöst.

• EnAnonumius
    Anonym (Respektlöst) skrev 2012-10-30 22:51:27 följande:
    Tog i med ett extremt exempel för att göra klargöra poängen. Gud vad ni snöar in er på detaljer. Det låter ju som att onepiecen var en favorit ägodel. Föreställ er då att nån förstör nått som är erat i ren egoistisk illvilja, hur skulle ni då reagera?
    Anonym (Respektlöst) skrev 2012-10-31 00:16:04 följande:
    Det jag vill säga är att det är inte våran ensak att sätta affektvärde på nån annas ägodelar. Oavsätt ålder, skick, utseende m.m. på ägodelen i fråga.

Kommer jag in hos nån, går för nära en blomma och blir tillsagd av värden att "Akta blomman, den betyder mycket för mig." Då ställer ju inte jag mig, bakom hans/hennes rygg, och river den i golvet bara för att jag tyckter den luktar äckligt. Jag respekterar att han/hon bryr sig om blomman och håller mig borta från den, ÄVEN om jag fortfarande ser COOP 39:- lappen sitter kvar på krukan och jag börjar även störa mig på hur otroligt ful den är.

Man borde kunna förvänta sig till och med bättre av sin livspartner.

Ännu ett exempel att suga på.
    Skönt att det finns fler människor som klara av att använda hjärnan på ett logiskt och rationellt sätt.

• EnAnonumius
    Anonym (otroligt roligt) skrev 2012-10-30 23:23:37 följande:

Klart att vi snöar in oss på text som du skriver och med tanke på hur mkt dina krypande djur-byxor är en favorit...Det tål inte att jämföras med ett familjealbum...!!

Ursäkta?

VEM är du att sitta och bestämma över vilka ägodelar som skall vara värdefulla och inte värdefulla för någon annan individ än dig själv?

Skulle du klampa in i mitt hem och säga "men det fattar ju alla att det familjekortet är mer värt än det samlarobjektet", så kan jag garantera dig att du hade haft dina skor och din jacka i knät och så hade fått ett syrligt "du har fan ingen rätt att bestämma i detta hemmet, du vet vad dörren är någonstans var vänlig och gå här i från".

Svar på tråden Jag eldade upp min mans onepiece :-(