Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
Skönt att höra att någon mer tänker så...!!
Skönt att höra att någon mer tänker så...!!
Gott nytt år!! 2013 ska bli ett fantastiskt år. Vi berättade för våra vänner vi firade nyår med igår. Fick rysningar när sambon höll tal och berättade att vi ska bli föräldrar nästa år om allt bara går bra... :)!! Det börjar kännas verkligt nu. Vi blev farbror och "faster" igår förresten också till en bastant pojke på 4500 g. Svägerskan hade verkligen försökt knipa en dag till men han ville ut 2012 tydligen :)! Så mysigt ska det bli att få träffa honom :)!!
Mitt illamående har blivit lite värre! Känner mig uppsvälld när jag ätit. Har ont i ländryggen som mensvärk typ och brösten är som meloner... Onda meloner. Har DD kupa i vanliga fall så jag är inte jätteglad för hur utvecklingen ser ut men sambon är nöjd ;)!!
Hur var era nyår?
Jag ska på hälsobesök nu i V8 nästa tisdag. Är fortfarande lite sugen på att höra mig för om att göra ett VUL privat men känner mig dum samtidigt som oroar mig eftersom jag inte blödit en droppe sen jag hade nidblödning nån vecka innan jag plussade. Men vi får se...
Shit vad roligt idape!! Jag är såå glad för din skull. Försök att inte oroa dig så mkt. Det kommer säkert gå bra :)!!
Imorgon går jag in i v 8. Illamåendet är fruktansvärt nu... Har haft en pissdag första dagen på jobbet. Längtar tills de första tolv veckorna är över så man kan få slappna av lite mer och må lite bättre!
Här är läget under kontroll. Mår illa fortfarande till och från under hela dagen. Men värst är det på morgonen innan frukost. Får gå direkt från sängen till bordet utan mellanstopp för att få det att fungera. Äter regelbundna mellanmål under dagen sen för att hålla det okej resten av tiden.
Sen måste jag väl erkänna att humöret går upp och ner mest hela tiden. Sambon får stå ut med en del.
Men en positiv grej är att vi vågade ha sex första gången sen plusset igår :)! Har varit hur nojig som helst eftersom jag haft blödningar efter sex senaste månaderna innan och vill verkligen inte ha det nu... Men det gick hur bra som helst. Inte en droppe har det kommit:)!!
På tisdag ska jag på första besöket hos bm för hälsosamtal. Det ska bli spännande att komma igång med allt så att tiden kan gå lite snabbt nu några veckor iaf :). Imorgon bitti ska jag även ringa vårdcentralen och be att få influensavaccin. Har varit ett antal fall av svininfluensa här i länet nu så de uppmanade gravida som inte vaccinerats 2009 att göra det nu i tidningen i helgen. Någon mer som läst liknande i era regioner? Eller ni kanske alla vaccinerades 2009?
Det är säkert bara för tidigt idape. Du hade aldrig fått positivt på så många stickor om du inte varit gravid ju!!
Vänta några dagar och kör på morgonurin så ska det säkert visa rätt!!
Här ska jag strax gå och lägga mig när vi kollat färdigt på en film!! Är så trött...
Har varit på hälsosamtal hos min bm idag. Kändes bra att komma igång och hon verkade jättebra och lugn och harmonisk :). Frågade lite om tidigt VUL. Hon sa att jag förmodligen inte har något att oroa mig för eftersom jag mår så pass dåligt och inte blött en droppe den här gången men uppmanade att om jag kände mig orolig så kunde jag ju gå privat. Så jag gick in på privata gyn idag på lunchen och fick en tid på torsdag. Då håller vi tummarna för ett litet knyte och tickande hjärta då!! Ska bli så härligt att få se den
Är så nervös för VUL idag! Har så svårt att se framför mig att det ska gå bra. Men usch varför oroar jag mig?! Pust pust pust!!
Gud va fin den lilla va!! Och vilket starkt hjärta man kunde se! Att man kan bli så lycklig av att se en liten bajskorv som pulserar på en svartvit skärm är ju helt otroligt :)
Känns som mitt illamående har blivit lite bättre. Vet inte om det kanske hjälpte bara att få se knytet så slappnar jag nog av mer också. Däremot så är jag fortfarande hungrig precis hela tiden!! Får verkligen tänka mig för vad jag stoppar i mig ju!!