• Anonym (Förstörd)

Hon kom hit med en överdos i kroppen för att säga hejdå ;(

Har upplevt den värsta natten i mitt liv.

Har en flickvän sedan ett år tillbaka. Hon och jag ha haft ett stormigt förhållande, och hon har gjort slut, inte velat se mig för att sedan vända och komma och säga att hon behöver mig.

Häromkvällen ville hon plötsligt träffa mig. Åkte och hämtade henne vid bussen, och det var en ledsen tjej jag mötte. Hon var inte sig själv. Jag frågade vad hon ville göra, och hon ville bara åka hem till mig och ta det lugnt.

Väl hemma hos mig sitter vi i soffan, hon börjar gråta och säger att hon älskar mig. Sen kommer det som får mitt hjärta att stanna...

Hon ser upp på mig och säger " Förlåt.." Jag undrar ju vad hon menar, pussar henne på pannan och säger att det är ok...Hennes lilla kropp blir helt plötsligt slö, jag ser ner på hennes ansikte och ögonen rullar...Känner på pulsen , den pendlar mellan att vara skyhög till nästan obefintlig. Jag blir iskall i kroppen och förstår att hon tagit en överdos.

Hon blir medvetslös i min famn, jag gråter, skriker har panik. Ringer ambulansen fort som fan, i väntan på den ligger hon livlös  i min famn . Jag är helt säker på att hon ska dö.

Jag åker med i ambulansen, i ambulansen får hon kraftiga krampanfall och hjärtat orkar knappt med blodtrycket som pendlar upp och ner. och sitter på sjukhuset.. Dem säger att det var en allvarlig överdos av en blanding av tabletter och att läget är kritiskt. Jag får en panikångestattack och får tillslut en lugnande tablett av sköterskan.

Den värsta natten i mitt liv har jag upplevt. En del av mig hatar henne för att hon gjorde såhär, men en annan säger att det var tur att hon ramlade ihop hemma hos mig.. Hon var precis påväg att gå, för att lägga sig någonstans och dö!?

Jag behövde bara få ur mig det här. Skriva av mig...
  • Svar på tråden Hon kom hit med en överdos i kroppen för att säga hejdå ;(
  • Anonym

Fy fan vad fult gjort av henne!

Hoppas hon får den hjälp hon behöver, bryt helt med henne för att rädda dig själv! 

• Anonym (Förstörd)
    Anonym skrev 2012-10-29 13:33:52 följande:
    Fy fan vad fult gjort av henne!

Hoppas hon får den hjälp hon behöver, bryt helt med henne för att rädda dig själv! 
    Men så kan jag ju inte göra. Hon ville ju dö, och lyckades nästan. Det är hon som mår värst, inte jag.

Jag kan ta att jag fick uppleva detta, men hon mår ju hemskt dåligt.. Och jag vill ju bara finnas där för henne. Inte kan man överge en människa för att den mår dåligt?
  • Anonym (kom ihåg)

Man ska komma ihåg att även om det är hon som gjort såhär, så kan man inte säga "vad fult av henne". Hon har förmodligen underliggande problem, men hon skulle förmodligen aldrig göra såhär med flit för att skada någon annan, eftersom hon sa förlåt. Jag hoppas hon blir bättre. Försök få henne att inse att hon behöver hjälp, att hon behöver ordna upp sig själv och allt runtomkring. När hon är redo att göra det, eller när hon har gjort det (detta bestämmer du själv) är hon välkommen tillbaka. 

• Anonym
    Anonym (Förstörd) skrev 2012-10-29 13:35:45 följande:
    Men så kan jag ju inte göra. Hon ville ju dö, och lyckades nästan. Det är hon som mår värst, inte jag.

Jag kan ta att jag fick uppleva detta, men hon mår ju hemskt dåligt.. Och jag vill ju bara finnas där för henne. Inte kan man överge en människa för att den mår dåligt?

Vad då, överge?? Har inte hon ett ansvar övcer sitt eget liv oavsett hur hon mår? Är det ok att göra så här mot dig? NEJ... det kanske låter hårt, men hon har faktiskt ett ansvar, INTE du... däremot har vården ett ansvar, INTE du...
  • Anonym (Förstörd)
    Anonym skrev 2012-10-29 13:39:08 följande:

Vad då, överge?? Har inte hon ett ansvar övcer sitt eget liv oavsett hur hon mår? Är det ok att göra så här mot dig? NEJ... det kanske låter hårt, men hon har faktiskt ett ansvar, INTE du... däremot har vården ett ansvar, INTE du...
    Men det var nog inte hennes avsikt att ramla ihop hos mig.. Kändes inte så..
  • Anonym (kom ihåg)
    Anonym skrev 2012-10-29 13:39:08 följande:

Håller med dig. Man måste få personen i fråga att förstå att man inte tänker acceptera ett sånt här beteende, och att personen är välkommen tillbaka när denne ändrar sig.
  • philur

Tycker så synd om er båda, du som fick uppleva detta och din flickvän som mår så dåligt.Hoppas ni kan ta er igenom detta på bästa sätt, och om du orkar så behöver din flickvän dig nu, och du är en väldigt fin människa som bryr dig om.Kram.

• MissSnö

Åh vad sorgligt.... Och du var den hon kontaktade... Jag grät när jag läste detta, det är som en riktigt sorglig film... Jag hoppas hon tar sig upp ur skiten och jag hoppas att du klarar av att leva ditt liv även om hon gör fler misstag. Snälla gå inte ner dig för hennes skull, men lämna henne heller inte om du inte vill det. Försök hitta en balans, och kom ihåg att det är inte ditt fel om det händer mer grejer som den här.. Mitt hjärta är med dig! Lycka till!!

• MLB
    MissSnö skrev 2012-10-29 13:47:11 följande:
    Åh vad sorgligt.... Och du var den hon kontaktade... Jag grät när jag läste detta, det är som en riktigt sorglig film... Jag hoppas hon tar sig upp ur skiten och jag hoppas att du klarar av att leva ditt liv även om hon gör fler misstag. Snälla gå inte ner dig för hennes skull, men lämna henne heller inte om du inte vill det. Försök hitta en balans, och kom ihåg att det är inte ditt fel om det händer mer grejer som den här.. Mitt hjärta är med dig! Lycka till!!
  • Anonym (Förstörd)

Tack alla som skriver.

Jag håller med om att det inte är ok att hon "utsatte" mig för detta. Men samtidigt så är jag nästan säker på att hon inte hade för avsikt att vara kvar hos mig. Hon ville nog bara komma och säga hejdå ( Usch, ryser när jag skriver det ).

Läkaren sa på sjukhuset att det var en allvarlig överdos, att det inte är något hon "råkat" få i sig. Nu sitter en från psyk och samtalar med läkaren, pratade med tjejens mamma nyss.

Jag har vetat att hon mått dåligt . Det har märkts i hennes beteende, ja egentligen har det varit tydligt. När jag tänker efter har det nog funnits hintar om detta från hennes sida ett tag som jag inte tagit på allvar :(

Fy. Känner någon form av skuld. Och bilden då hon låg i mina armar med ögonen rullandes i kramper för att sedan bli livlös får jag inte ur hornhinnan! Det är hemskt!

Jag kan inte vända henne ryggen pågrund av detta känner jag..

Svar på tråden Hon kom hit med en överdos i kroppen för att säga hejdå ;(