• Anonym (Tjej)

Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?

Jag har tänkt på en sak, jag är lite smygbi.. Inte kommit ut som bi men väldigt nyfiken på tjejer och det är en stor attraktion för mig.

När jag ser en tjej ute t.ex på bussen och så tänker jag gud vad hon är snygg/vacker! Jag har sån stor lust att säga det till henne men jag är väldigt rädd att det ska uppfattas på fel sätt. Jag är rädd för att den här tjejen skulle ba ''sorry jag har kille... '' eller tycka jag är konstig som raggar eller bara helt skämma ut mig.

Sen när man ser tjejer ute så antar ju man alltid att hon är straight.

Jaja, jag får väl vara gömd i garderoben i några år till innan jag faktiskt vågar lägga en stöt!

Hur har ni gjort? Hur skulle ni reagera? 

• Svar på tråden Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?
  • Vit Lilja

Tja, ska vi vara ärliga så skulle jag nog undra varför du sa så. Har visserligen skitdålig självkänsla (eller rättande sagt, jag anser mig för tjock, trött, grinig för att vara snygg) men jag hade trott att du sa det för att håna min stora mage, eller fula näsa. (Alternativt trott att du sagt så för att uppehålla mig under tiden din kompanjon snor min plånbok haha)

Nä skämt åsido, så är det väldigt ovanligt att tjejer säger till varandra att man tycker hon är snygg men dom flesta skulle nog ta det som en komplimang och må bra resten av dagen.

En gång gick jag fram till en tjej och sa att hennes klänning var den snyggaste jag sett och undrade var hon hade köpt den (och jag menade det). Det visade sig att hon sydde sina kläder själv. Det gjorde nog hela hennes vecka ;) 

• Misantrop
    Vit Lilja skrev 2012-10-29 15:57:38 följande:
    En gång gick jag fram till en tjej och sa att hennes klänning var den snyggaste jag sett och undrade var hon hade köpt den (och jag menade det). Det visade sig att hon sydde sina kläder själv. Det gjorde nog hela hennes vecka ;) 
    Lena PH? ;)

">

• Anonym

Jag vill inte bli raggad på av någon, oavsett kön, eller sexualitet. Komplimanger ger jag inte heller mycket för, om de inte kommer från någon som betyder något för mig. Jag kanske är udda, men jag är inte intresserad av någon som inte ger mig något rent intellektuellt, och jag chansar inte på någon bussen

Mina relationer har startat som för de flesta: Ett samtal på något uteställe, men oftare en vänskap som blivit mer. Fullständiga främlingar varje gång, fast oftast vänner till vänner som letat sig in i mitt huvud och gjort mig nyfikna. Sen har de ju allihopa varit ohemult snygga i mitt tycke, men det har ju inte alltid släkt och vänner hållit med om

Somliga arenor raggar man bara INTE på och bussen är definitivt en sådan. Det kan kännas väldigt obehagligt, som att bli "påhoppad". Hur hade du själv reagerat?

• Misantrop
    Vit Lilja skrev 2012-10-29 16:03:16 följande:
    hihihi, nääe ;)
    Äsch, vilken otur :)
  • EmmaT

Jag skulle ha blivit glad om jag fick en komplimang av någon jag inte kände! Tycker att människor allmänt är väldigt dåliga på att säga positiva saker till varandra. Jag brukar själv ge komplimanger till människor jag inte känner om tillfället känns rätt och jag har bara upplevt att de blir väldigt glada :) annan sak om man är "på" någon som man märker känner sig obekväm, men en komplimang är väl bara kul!

• Anonym (Tjej)
    Anonym skrev 2012-10-29 16:01:20 följande:
    Jag vill inte bli raggad på av någon, oavsett kön, eller sexualitet. Komplimanger ger jag inte heller mycket för, om de inte kommer från någon som betyder något för mig. Jag kanske är udda, men jag är inte intresserad av någon som inte ger mig något rent intellektuellt, och jag chansar inte på någon bussen

Mina relationer har startat som för de flesta: Ett samtal på något uteställe, men oftare en vänskap som blivit mer. Fullständiga främlingar varje gång, fast oftast vänner till vänner som letat sig in i mitt huvud och gjort mig nyfikna. Sen har de ju allihopa varit ohemult snygga i mitt tycke, men det har ju inte alltid släkt och vänner hållit med om

Somliga arenor raggar man bara INTE på och bussen är definitivt en sådan. Det kan kännas väldigt obehagligt, som att bli "påhoppad". Hur hade du själv reagerat?
    Jag hade nog tyckt att hela situationen är väldigt skum. Men jag vet ju inte exakt hur man raggar, jag har aldrig raggat på någon så tankarna bara flyger omkring i huvudet hur man ska plocka upp kontakten med någon intressant tjej. Mycket svårare med tjejer eftersom att det är rätt enkelt att få killar. Dom finns överallt och man antar ganska snabbt att dom är intresserade / straighta.. Men det vet man aldrig med tjejer!

Lite ond cirkel eftersom att ingen vet att jag är intresserad av kvinnor :)
  • Anonym (Tjej)

Syftade på en speciell händelse, jag var på bussen och såg en tjej. Hon hade en väldigt intressant klädsel med massa olika färger och hon var såååå vacker! Hon kollade jättemycket på mig och log, och sen kollade jag bort och då såg jag att hon kolla på mig och sen blev det vice versa.

Jag hade stor lust och berätta för henne hur intressant och fin hon var, men det gjorde jag såklart inte!  

• Anonym
    Anonym (Tjej) skrev 2012-10-29 16:10:11 följande:
    Syftade på en speciell händelse, jag var på bussen och såg en tjej. Hon hade en väldigt intressant klädsel med massa olika färger och hon var såååå vacker! Hon kollade jättemycket på mig och log, och sen kollade jag bort och då såg jag att hon kolla på mig och sen blev det vice versa.

Jag hade stor lust och berätta för henne hur intressant och fin hon var, men det gjorde jag såklart inte!  
    Du har ju inget att förlora på att säga något men allt att vinna! Eller hur?
Svar på tråden Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?