• Anonym (Tjej)

Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?

Jag har tänkt på en sak, jag är lite smygbi.. Inte kommit ut som bi men väldigt nyfiken på tjejer och det är en stor attraktion för mig.

När jag ser en tjej ute t.ex på bussen och så tänker jag gud vad hon är snygg/vacker! Jag har sån stor lust att säga det till henne men jag är väldigt rädd att det ska uppfattas på fel sätt. Jag är rädd för att den här tjejen skulle ba ''sorry jag har kille... '' eller tycka jag är konstig som raggar eller bara helt skämma ut mig.

Sen när man ser tjejer ute så antar ju man alltid att hon är straight.

Jaja, jag får väl vara gömd i garderoben i några år till innan jag faktiskt vågar lägga en stöt!

Hur har ni gjort? Hur skulle ni reagera? 

• Svar på tråden Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?
  • MRMR1

Vad är det för fel att säga att någon är vacker? Oavsett läggning borde vi ge mera komplinger till varandra!

• straw2008
    Anonym skrev 2012-10-30 08:08:46 följande:
    Vad är det för fel på att bli uppraggad? Jag skulle ta det som en komplimang och sen tacka och förklara att jag inte är intresserad av tjejer.

Jag skulle bli glad över att någon sa att jag var vacker sexig osv Skulle jag i nästa andetag förstå att personen sa det bara för att få ligga skulle jag bli lika ledsen för att just smickret inte var "ärligt"
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym (tjej)

Jag har lite bi/läbb/bög forbi så jag hade nog tyckt det skulle vara väldigt obekvämt.
    (har inget imot att andra är det så länge man inte stöter på mig av samma kön eller sitter och rå hånglar framför ögonen på mig) 

• ghazlin
    Anonym (tjej) skrev 2012-10-30 10:18:05 följande:
    Jag har lite bi/läbb/bög forbi så jag hade nog tyckt det skulle vara väldigt obekvämt.
    (har inget imot att andra är det så länge man inte stöter på mig av samma kön eller sitter och rå hånglar framför ögonen på mig) 
    Tönt.
  • ghazlin

Jag tycker man aldrig ska spara på komplimanger! Gör en människa glad och säg det! Jag har själv fått komplimanger på mitt förra jobb och man blir bara glad, vare sig det är en kille eller tjej. Skål 

• Anonym (L)

Jag skulle bara bli smickrad. jag är straight men skulle aldrig ta illa upp om en kvinna flörtade med mig, bara lite fint förklara läget.
    Jag har en väninna som är bi och brukar ösa komplimanger över mig. Glad Jag vet att hon är intresserad men jag är tyvärr inte bi. Önskar att jag vore det ibland.

Jag brukar för övrigt ge komplimanger till främmande kvinnor ibland när det faller sig naturligt och har aldrig fått någon konstig reaktion, tvärtom.

• teknikfreak

Jag har både gett och fått komplimanger av kvinnor och aldrig menat eller tagit det som flirt. Däremot har jag lättare att ta en komplimang från en kvinna seriöst kanske för att det är lite svårare att få (såvida det inte är en väninna) 

Vill du flirta, oavsett om det är en man eller kvinna du vill flirta med, så tror jag det är ögonkontakt som gäller. Ingenting är mer pirrigt än att fastna i någons blick!

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • PrimitivMan
    teknikfreak skrev 2012-11-01 21:14:55 följande:
    Jag har både gett och fått komplimanger av kvinnor och aldrig menat eller tagit det som flirt. Däremot har jag lättare att ta en komplimang från en kvinna seriöst kanske för att det är lite svårare att få (såvida det inte är en väninna) 

Vill du flirta, oavsett om det är en man eller kvinna du vill flirta med, så tror jag det är ögonkontakt som gäller. Ingenting är mer pirrigt än att fastna i någons blick!

Är det så verkligen? Ger inte kvinnor varandra mer komplimanger än vad män ger kvinnor. Dvs att ge komplimager utan baktankar? Det är omvänt också. Att en man kan inte ge en kvinna en komplimang utan att bli "misstänkt" att det är för att flirta/få henne i säng?
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • teknikfreak
    PrimitivMan skrev 2012-11-01 21:30:49 följande:

Är det så verkligen? Ger inte kvinnor varandra mer komplimanger än vad män ger kvinnor. Dvs att ge komplimager utan baktankar? Det är omvänt också. Att en man kan inte ge en kvinna en komplimang utan att bli "misstänkt" att det är för att flirta/få henne i säng?
    Kvinnor som känner varandra kan nog överösa varandra med komplimanger men att få en komplimang av en främmande kvinna är ovanligare än att få det av en främmande man. Därmed inte sagt att jag tror att alla män som ger mig komplimanger vill ha mig i säng, tror bara att det ska mer till för att ge en komplimang till någon av samma kön. 

Är det inte så för män också? Om du ser tillbaka till dina senaste komplimanger till främlingar, hur många var till män och hur många var till kvinnor? 
    Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • PrimitivMan
    teknikfreak skrev 2012-11-01 22:24:37 följande:
    Kvinnor som känner varandra kan nog överösa varandra med komplimanger men att få en komplimang av en främmande kvinna är ovanligare än att få det av en främmande man. Därmed inte sagt att jag tror att alla män som ger mig komplimanger vill ha mig i säng, tror bara att det ska mer till för att ge en komplimang till någon av samma kön. 

Är det inte så för män också? Om du ser tillbaka till dina senaste komplimanger till främlingar, hur många var till män och hur många var till kvinnor? 

Hmm jag tror inte jag gett några män komplimanger alls. Inte för utseende eller liknande. Mer typ "ryggdunk", "Bra jobbat!" eller liknande. Tror inte jag fått så många komplimanger av den typen från män heller. Närmast var väl en gång på studentiden på en bal, då jag var klädd i frack med en cigg i mungipan (rökte på den tiden) sa:

"Du ser ut som en degenererad adelsman i Brideshead Revisited"

Var nog inte en direkt komplimang men jag tog det som en sådan.

Men helt klart är att det nog ges mer komplimanger till motsatta könet. Men jag ger komplimanger oftast inte för att nå något syfte utan för att det känns som något jag vill göra. Är någon snygg så varför inte säga det? Problemet dock många ggr är att det kan misstolkas som att man stöter. Vilket det också är ibland. Fast jag har nog aldrig gett en komplimang som jag inte menar.
    Is sex dirty? Only if it's done right
Svar på tråden Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?