• Anonym (Tjej)

Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?

Jag har tänkt på en sak, jag är lite smygbi.. Inte kommit ut som bi men väldigt nyfiken på tjejer och det är en stor attraktion för mig.

När jag ser en tjej ute t.ex på bussen och så tänker jag gud vad hon är snygg/vacker! Jag har sån stor lust att säga det till henne men jag är väldigt rädd att det ska uppfattas på fel sätt. Jag är rädd för att den här tjejen skulle ba ''sorry jag har kille... '' eller tycka jag är konstig som raggar eller bara helt skämma ut mig.

Sen när man ser tjejer ute så antar ju man alltid att hon är straight.

Jaja, jag får väl vara gömd i garderoben i några år till innan jag faktiskt vågar lägga en stöt!

Hur har ni gjort? Hur skulle ni reagera? 

• Svar på tråden Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?
  • Vanilla ice queen

Som svar på TS, jag skulle bara bli glad och säga tack Jag är inte bi eller så men jag brukar slänga ur mig ärliga komplimanger till både tjejer och killar. Kan vara allt från klädsel till utseende. Hinner oftast inte tänka hur det uppfattas innan jag redan hunnit säga det. Har aldrig fått någon negativ reaktion Tycker fler borde bli bättre att säga vad de tycker är bra och fint med andra

• vampyria2

Jag blir bara glad, har hänt några gånger faktiskt och skulle aldrig bli stött eller ta det som något negativt faktiskt, varför skulle man det

• mymy

Jag hade blivit överraskad för sånt är inte vanligt här i vårt land. Men jag hade blivit jätteglad och sagt tack såklart!

• Mamma23

Jag hade bara blivit glad, och tackat! :) Jag ger ofta komplimanger till tjejer, mest när man är ute eller så. Men aldrig tänkt att någon skulle uppfatta mig som om att jag raggade ;) Ser jag en vacker kvinna så berättar jag de gärna :)

• Madida

Jag hade blivit glad och tackat så mycket. Komplimanger värmer oavsett

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Pentra
    Anonym skrev 2012-10-29 16:01:20 följande:
    Jag vill inte bli raggad på av någon, oavsett kön, eller sexualitet. Komplimanger ger jag inte heller mycket för, om de inte kommer från någon som betyder något för mig. Jag kanske är udda, men jag är inte intresserad av någon som inte ger mig något rent intellektuellt, och jag chansar inte på någon bussen Mina relationer har startat som för de flesta: Ett samtal på något uteställe, men oftare en vänskap som blivit mer. Fullständiga främlingar varje gång, fast oftast vänner till vänner som letat sig in i mitt huvud och gjort mig nyfikna. Sen har de ju allihopa varit ohemult snygga i mitt tycke, men det har ju inte alltid släkt och vänner hållit med om Somliga arenor raggar man bara INTE på och bussen är definitivt en sådan. Det kan kännas väldigt obehagligt, som att bli "påhoppad". Hur hade du själv reagerat?

Att uttrycka för någon att man tycker att han/hon är vacker eller utstrålar något vackert är i mina ögon inte per automatik samma sak som att ragga. För mig är det två helt skilda saker. . . . . Tänk så många färre "krig" och förbistringar det skulle uppstå om människor generellt förstod och kände skillnaden gällande en välmenad och ärlig komplimang och på ett raggningsförsök... . . . . /Pentra
  • Geminina

Jag blir alltid glad utöver komplimanger uavsett om de kommer från kvinnor eller män. Däremot har jag kvar att bearbeta mitt sätt att bemöta dem. Jag försöker lära mig att säga tack istället för att skylla ifrån mig.

Och jag tar inte komplimangerna som raggningsförsök om de inte helt totalt solklart uppenbart är det. Typ att du säger rakt av det...

Så summa summarum skulle jag bli glad. *kram*

• Anonym

Jag skulle nog bli ganska generad. Det skulle jag bli även om en kille sa det, men än mer med en tjej. Varför vet jag inte.

• Anonym (apselut)
    Vanilla ice queen skrev 2012-11-02 16:09:50 följande:
    Som svar på TS, jag skulle bara bli glad och säga tack Jag är inte bi eller så men jag brukar slänga ur mig ärliga komplimanger till både tjejer och killar. Kan vara allt från klädsel till utseende. Hinner oftast inte tänka hur det uppfattas innan jag redan hunnit säga det. Har aldrig fått någon negativ reaktion Tycker fler borde bli bättre att säga vad de tycker är bra och fint med andra
    Lite så känner jag med. Jag försöker att vara mer frikostig med komplimanger, när jag tycker att någon ser fin ut spelar ingen roll vilket kön det gäller, tror att vi alla behöver det då och då.
    När jag får komplimanger av andra kvinnor tar jag åt mig lite mer, på något sätt känns det som om det inte finns någon baktanke med deras komplimanger, men som sagt alla behöver uppskattning då och då.

Svar på tråden Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?