• teknikfreak

Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?

Jag har både gett och fått komplimanger av kvinnor och aldrig menat eller tagit det som flirt. Däremot har jag lättare att ta en komplimang från en kvinna seriöst kanske för att det är lite svårare att få (såvida det inte är en väninna) 

Vill du flirta, oavsett om det är en man eller kvinna du vill flirta med, så tror jag det är ögonkontakt som gäller. Ingenting är mer pirrigt än att fastna i någons blick!

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • teknikfreak
    PrimitivMan skrev 2012-11-01 21:30:49 följande:

Är det så verkligen? Ger inte kvinnor varandra mer komplimanger än vad män ger kvinnor. Dvs att ge komplimager utan baktankar? Det är omvänt också. Att en man kan inte ge en kvinna en komplimang utan att bli "misstänkt" att det är för att flirta/få henne i säng?
    Kvinnor som känner varandra kan nog överösa varandra med komplimanger men att få en komplimang av en främmande kvinna är ovanligare än att få det av en främmande man. Därmed inte sagt att jag tror att alla män som ger mig komplimanger vill ha mig i säng, tror bara att det ska mer till för att ge en komplimang till någon av samma kön. 

Är det inte så för män också? Om du ser tillbaka till dina senaste komplimanger till främlingar, hur många var till män och hur många var till kvinnor? 
    Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
Svar på tråden Vad skulle du tycka om jag sa att du var vacker?