Anonym skrev 2012-10-29 19:37:12 följande:
När jag och min sambo bråkat har det hänt att han gett mig en örfil. Han är ingen kvinnomisshandlare för det. Det har bara varit bråk som gått överstyr. Jag har även gjort samma mot han. Nu är det längesen det hände, men vi pratade igenom det när det hänt och bett varandra om ursäkt.
ALLA som slår en gång blir inte galna misshandlare. Man kan faktiskt göra misstag i stundens hetta.
Har han slagit dig en gång och har det hänt att du också slagit honom?
Jag tänker mer på att alla kan begå mindre eller större misstag under sitt liv, men jag vet inte om jag kan förlåta det här.
SvenGlen skrev 2012-10-29 19:38:19 följande:
Vad sa du då?
Kan tyvärr inte skriva det här.
Anonym skrev 2012-10-29 19:39:12 följande:
PRata med honom, säg att ni ska vara isär ett tag och säg att du aldrig accepeterar att bli slagen, även om du säger elaka saker. Säg att om ni ska få saker att lösa sig så måste ni prata med en psykolog.
Men stanna inte kvar hos honom tills han och DU går till parterapi, och bo inte med honom!
Vi kommer få prata med varandra nästa vecka, om jag vill har vi beslutat. Han har redan sökt hjälp idag och även jag ska göra det så snart som mögligt.
Perpen skrev 2012-10-29 19:42:00 följande:
Alltså jag känner mig lite kluven ang. det här. Jag kan tänka mig att han förtjänar en andra chans, men bara EN. Och under förutsättningen att han försöker bättra på sitt humör, (typ ilsketerapi eller vad det nu kan kallas) det behöver ni för övrigt kanske båda två göra om ni har så våldsamma bråk. Jag har själv varit i en relation som var väldigt bråkig och även om vi aldrig riktigt slogs mot varandra så var vi ändå hårdhänta.
Men om du tappat all tillit och är rädd för din kille så borde du så klart lämna honom, då är det inte värt att utsätta dig själv för det. Men om inte så jo, en andra chans kan jag tycka att en del förtjänar om det verkligen är första gången det händer. Min pappa slog till exempel till min syster en gång, att han var full är ingen som helst ursäkt. Men det var enda gången det hände, han har aldrig någonsin gjort om det sedan dess så ett slag behöver inte alltid betyda att det kommer fler, även om det finns en risk för det.
Bra skrivet vill jag bara säga. Fick mig fundera det här med misstag och en andra chans. Fast just nu är jag rädd, inte rädd för nästa slag utan hur han såg ut när han slog mig idag.. helt röd i ansiktet och så förbannad arg. Han har inte ens varit hårdhänt mot mig förut...vi måste få prata med varandra och berätta det vi inte haft möjlighet att prata om.