Hur sover era 2-månaders?
Vår son är 10 veckor och varierar väldigt mellan såväl dagar och veckor hur han äter och sover. Han har haft perioder då han äter var 3:e / var 4:e timme dagtid men senaste 1,5 veckorna har han nästan ätit varannan timme varje dag istället. På kvällen somnar han oftast vid 19-20 tiden och då lägger vi honom i hans säng, sedan vaknar han så gott som alltid efter 3 timmar - ganska exakt - och vill äta. Sen brukar han sova 2-3 timmar innan han vill ha mat igen, därefter sover han 2-3 timmar igen och sedan börjar det jobbiga... Han vaknar VARJE NATT (har gjort sedan vi kom hem från BB) vid 3-4 tiden och är orolig, skriker och kan inte somna. Då brukar hans pappa få gå runt med honom tills han somnar (allt från 30-60 minuter) och sedan vaknar han varje timme tills vi går upp vid 6-tiden.
Första 6 veckorna var han superspänd i magen och fick ha hjälp med magmassage för att få ut fisarna, det var det som gjorde att han var ledsen vid 3 på natten. Nu är det nästan motsattsen att hans mage bubblar och fiser så mkt att det stör hans sömn. Dessutom har han börjat köra runt med sina händer i ansiktet (han jagar sin tumme men har inte fattat hur han ska peta ut den än) vilket stör hans sömn ännu mer...
Han får Sempers magdroppar varje dag och det hjälper väll, men jag hade gärna sluppit den oroliga tiden från 3 och framåt...
På dagarna sover han bra om han antingen ligger i min famn, bredvid mig på min arm eller i vagnen (i rörelse UTE). Han vaknar efter 10 minuter i vagnen inne, han kan sova typ 10-20 minuter i sin "Sleepyhead" men that's it. Så resultatet blir oftast att han sover med mig ett pass så att jag får vila lite själv, och så sover han i vagnen ett pass på eftermiddagen när jag måste gå ut med hundarna...