sextiotalist skrev 2012-10-30 13:46:48 följande:
Så har jag ett realistiskt tips, gör långa delar, c:a en meter breda och spika fast finmaskigt nät av något slag på varje del. Då blir de lätta att ta bort när det skall lekas.
Nu tror jag inte iggisar gräver ner i sandlådan, men de släpper gärna sitt när de passerar gräsmattan och detta är inte trevligt att kliva i, pratar av egen erfarenhet.
Sedan finns det dofter som katter inte tycker om, kolla med djuraffärer. Problemet är nog att det måste nog göras om efter varje regn.
Kolla även om det finns växter som katter inte tycker om. jag har för mig att lavendel undviker katter gärna och det är ju trevliga växter, doftar gott och lockar humlor och fjärilar.
Jag gillar katter och är uppvuxen med katt, men de gjorde faktiskt sitt i komposten när de var ute (en mycket trevlig vana). Nu har vi ingen katt, men njuter av grannkatterna som kommer in och hälsar på ibland, så jag tillhör de som välkomnar katter hem till oss, skulle aldrig falla mig in att ge dom mat, men småpratar med de som liven
Tack! Det var ett bra tips.
Ska prata med grannen för tror inte kommunen kommer bygga några nät :o)
Lite växter skulle man kunna sätta dit. Blir ju lite finare också. Bara den är barnvänlig ;)
Vi hade både katt & hund innan, så jag gillar att ha dessa katter hos oss lite, så står ut med det, men lite trist för barnen ute i lådan ju, och hon vill självklart att det ska gå att lösa utan att behöva ha katterna som innekatter då de inte varit det innan heller.
Samtidigt verkar det som den ena är missnöjd med något då han byter ställen?
Jag har bara haft innekatt som tog sin trädgårdsrunda vid fins väder så har inte haft skitproblem med den, däremot kissade han överallt inne men det berodde på njursjukdom.