daniels baby skrev 2012-10-31 12:03:03 följande:
tack ni för alla era tips!
vi är väldigt sugna på Lanta men undrar hur det funkar med transfern dit? tänker 2 tim med två små barn, är inte det sjukt jobbigt? shit vad jag låter som ett klagomonster men mina barn är inte lugna å bara sträckan till hotellet sist på samui på 30 min var mkt för dom..
TÄnker på färjorna å kisspauser å värmen? erfarenhet någon? och måste jag boka transfern hemifrån?
Du behöver nog inte boka hemifrån. Men jag tyckte det var väldigt skönt att det stod en man vid ankomst och väntade oss, med skylt med vårt namn på och som hade barnstol klart i sin bil. Klart man kan förhandla på plats, men sånt är jag riktigt dåligt på. Då betalar jag hellre lite mer för att ha transfern förbokad. Det är ju jämförelsevis billigt ändå.
Han som körde oss stannade till före första färjeläget, så att vi kunde kila in i en butik där och köpa dricka om vi ville. Det fanns några flaskor vatten i bilen redan men de var rumsvarma kan man väl säga....
Min son var fem år när vi gjorde den här resan och sov hela vägen nästan. Vi landade tidigt på morgonen Thailändsk tid, men Svensk tid var det ju mitt i natten så han var rätt trött. Färjeöverfarterna går snabbt, man behöver inte gå ur bilen under tiden.
Sen när vi åkte från Lanta upp till Ao Nang så tog det lite längre. Men det gick bra det med, man får ta med böcker och sitta och titta ut mycket och locka med att man får bada när man kommer fram.