Krabi med 2 små barn! tips å allt som hör till sökes!!
daniels baby skrev 2012-10-30 16:19:15 följande:
Tack för tipsen! vi är borta 16 nätter å av erfarenhet från förra gången så behöver vi bra hotell standard och är väldigt beroende av room service. har livliga barn som inte sitter still på resturanger:)men jag ska kolla upp koh lanta. många verkar åka dit.. hur tar man sig dit? landar man i Krabi ändå å sen transfer? vi tänker nog stanna på samma hotell som förra gången.. vi vill lata oss å bara vara.. å som sagt med livliga barn är det bäst att ha en bra bas å sen göra utflykter.
DÅså, tips på Koh Lanta?:)
Den största orten på Koh Lanta heter Saladan och ligger på norra delen av ön. Vi bodde på Klong Dao Beach när vi var där, det är en av de "övre" stränderna. Där vårt hotell låg var det ca 2km upp till Saladan har jag för mig. Klong Dao är långgrund och barnvänlig, det bor väldigt många svenskar där också i och med att Svenska skolan ligger vid Southern Lanta. Det hotellet bodde vi på och det var toppen. Det fanns i Apollos katalog då men vi bokade själva för det blev mycket billigare.
Från Saladan kan man åka på utflykt till Phi Phi, den färjan gick flera ggr per dag. Och vill man se sig omkring så är det bara att ta en tuktuk till någon av de andra stränderna. Sen kan man gärna avsluta i Ao Nang om man vill ha lite mer liv, samt att kunna åka ut till de fina öarna, typ Poda Island. I Ao Nang finns även McD och Swensens om man saknat det västerländska....